Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Huff, sitter her med tårene i øynene! Føler meg helt forferdelig. Sambo stakk avgårde med vognen i bilen (til minstemann på 2mnd) idag på jobboppdrag i en by 2 timer herfra, og jeg skulle gå til skolen til datteren min og se på juleteateret, der hun skulle spille idag og jeg måtte kjøpe billetter på forhånd så tenkte gå ned der i god tid.! MEN nei, nå har jeg ikke vogn, og mobilen min på toppen av alt er DØD! Får jo ikke kontakt med noen her så nå rakk jeg ikke juleforestillingen og ser for meg at min datter på 6 år er helt forvirret og lei seg når hun ikke ser sin mor i salen:( Den verste følelesen noengang... Er så lei meg. Hvordan forklarer jeg dette til henne nå etter skolen...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Å gud nå ser jeg ledningen til laderen på pcen er ødlagt her nå og så dataen går vel av når som helst, hvordan er det muliiig alt alt skjer på en dag:(
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Usj så trist:( Men kunne du ikke bært babyen. Jeg ville vel ihvertfall ringt skolen og gitt beskjed.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Hadde tatt taxi.... Har du ikke bæretøy du kan ha babyen i?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Ja om jeg var forberedt på dette hadde jeg gått tidligere og bært på babyen å gå og det er iskaldt ute (har ikke bæretøy), jeg har ikke hustelefon siden vi har akkurat flyttet inn i huset (ellers hadde jeg ringt taxi). Skikkelig møkk. Vet en del andre foreldre ikke kommer MEN jeg hadde jo lovd dattera mi å være der:(
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Du har ikke en nabo som kan evt passe minsten, eller ringe etter en taxi for deg? Selv om du blir sen til juleforestillingen så er det bedre at du kommer sent enn ikke i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Stakkars lille jenta Hun er sikkert knust! har du ingen naboer eller noe du kunne gått til? Lånt tlf eller hva som helst. Fikk nesten tårer i øynene når jeg tenker på lillejenta!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Nei ingen naboer her:( Forestillingen begynnte for en stund siden.. Var klar til å gå i siste liten og oppdaget alt dette her:( Aldri igjen, men nå har jeg en skikkelig dårlig følelse på at dette blir noe hun husker på resten av livet, mamma som ikke dukket opp på juleforestillingen, hennes første!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 11.03 Dette er jo ikke noe hun har gjort med vilje da. Ikke kall henne en dårlig mor selv om hele dagen har kollapset pga en serie uhell. Ingen kan ta høyde for alt som muligens kan finne på å skje! Jeg tror nok HI føler seg ille nok uten at du skal trenge å slenge med leppa på den måten.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Nå er det kanskje for sent å redde dagen i dag. Men hør med noen av de andre foreldrene på skolen, kanskje det var noen som hadde med seg videokamera, så kan du få se det hjemme sammne med datteren din! Det blir et lite plaster på såret i alle fall, så får du se henne opptre og du kan fortelle henne hvor stolt du er av henne da
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Huff ja takk for det, jeg gjorde det absolutt ikke med vilje og dette er noe jeg hadde planlagt flere dager. Ga KLART beskjed til mannen igår om at han måtte ta ut vognen før han stakk idag. Jeg skal snakke med skolen og spørre om de filmet dette evt tok bilder. Og jeg får trøste henne med noe ekstra spesielt idag etter skolen. Huff aldri aldri igjen:( Fra nå av skal jeg dobbeltsjekke alt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Skjønner ikke at det går an å lage så mye oppstyr av en så "liten" ting. Ungene må lære seg at ikke alt går etter planen hver gang, sånn er livet. Du er da ingen dårlig mor for det, dette var jo helt uforutsett. Stress ned, og fortell jenta di akkurat hva som skjedde, og at du er veldig lei deg for det, men av og til så skjer slike ting. Det må hun takle.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Pust dypt ting skjer du er ikke dårlig mamma av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Tja, at mamma ikke rekker juleavslutning er ikke noe en 6 åring bør takle. Klart hun blir skuffa. Og det er nok noe hun kommer til å huske. Men har du ikke naboer, HI? Ingen du kunne lånt telefon til? Og taxi kan man bestille på nettet også. Så syns egentlig ikke du har prøvd så hardt. Men gått inn på dib i stedet for.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Ser ikke helt problemet jeg. Da er det bare å ta stellesakene på skulderen og ungen på armen. En på 2 mnd veier ikke all verden og du skulle jo uansett gå. Litt sløvt å droppe det bare fordi vogna manglet.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Hadde gått jeg, ikke farken om 6 åringen skal føle at nå er det baby i hus, alt har endret seg og ikke nok med det så er jeg eneste barnet som ikke har NOEN i salen som er der for å se meg. Hadde kledd på baby godt og gått stykket likevel. Du sier jo du tenkte å gå i god tid før det startet, du fant ut at vogna var med i bilen - da finner du på kriseløsning.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Unnskyld meg, men taxi kan du bestille på internett. Eller hos en nabo. En 2 mnd gammel unge veier ingenting, så jeg hadde da bare bært den... Ser ikke ut som om du virkelig har prøvd å få det til, og skjønner at du har dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Ofte når jeg leser overskriften på slike "dårlig mor" innlegg så er det filleting og overhysteriske mødre. Men synes faktisk at du har god grunn til å ha dårlig samvittighet når det gjelder dette HI. Det sier jeg ikke for å såre deg mer, men du skriver jo innlegget... En 6 år gammel jente som kikker ut i salen etter sin mor og ikke ser henne kan faktisk være veldig sårende og det kan brenne seg fast i minne. Ett barn som skal opptre er veldig stolt og det betyr selvfølgelig utrolig mye at mor eller far er i salen og ser på! Jeg hadde tatt en taxi, ringt en slektning egentlig gjort alt for å få med meg dette om det hadde vært min datter! Kanskje en ekstra sårbar tid for storesøster når hun har fått et lite søsken som krever sitt, og da er det ekstra viktig å stille opp på slike ting!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #20 Skrevet 14. desember 2011 13.05 her igjen Men du er IKKE en dårlig mor alikevel, men du gjorden en feil, og kommer nok aldri til å gjøre det igjen:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #21 Skrevet 14. desember 2011 Det går an å bestille taxi på nett, du vet det? Uff, stakkars jenta di er nok lei seg. Men si meg, hvem skal hente henne på skolen, da?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #22 Skrevet 14. desember 2011 Men herregud, for en dramatisering da! Dette går under kategorien SHIT HAPPENS! Hi skal da ikke ha dårlig samvittighet for at mannen hennes ikke tok vogna ut av bilen? Ærlig talt. JA, sikkert kjipt for datteren hennes, men hvis hun ellers er en lykkelig og harmonisk unge, så kommer hun lett over dette når foreldrene hennes får forklart hvorfor ikke mamma kunne komme. En mentalt frisk unge klarer å takle slike ting så lenge de ikke bunner i ren ondskap fra foreldrene side. Gi henne en ekstra oppmerksomhet eller noe, så er det snart glemt. Hi hadde først vært en dårlig mor om hun selv VALGTE å ikke se på forestillingen, selv om hun ikke hadde anledning.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #23 Skrevet 14. desember 2011 Åhhhh endelig en som deler samme syn som meg! Snakk om dramatråd. 6-åringen takler dette helt fint. Jøssenavn altså!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #24 Skrevet 14. desember 2011 Helt enig med 14.17. Å kalle seg selv for dårlig mor fordi en ikke rakk en juleforestilling (selv om en hadde lovet å kommet), er rett og slett for patetisk. Hi, ungen din overlever. Du får bare forklare henne dette når hun kommer hjem. Også kan du gjøre opp for det ved å lage noe ekstra kos i kveld. Ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #25 Skrevet 14. desember 2011 Ja, du er en kjempedårlig mor. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg meldt deg til barnevernet på dagen. Dette er jo HELT krise. Stakkars 6-åringen din. Hun kommer til å få traumer resten av livet pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå