Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne julen blir ikke akkurat som jeg hadde forestilt meg for noen år siden.

Jeg og moren min har hatt et anstrengt forhold i den del år nå, men i våres ble det enda verre. Så nå har jeg ikke snakket med henne siden i sommer. Vi skulle egentlig ha de hos oss på juleaften, men dette utgår nå. Så derfor skal vår familie til min far der vi skal feire med mine besteforeldre og onkel. Koselig det altså, men faren min er syk, så er så utrolig mye klaging og uffing. ( han er ikke alvorlig syk, men han har alltid vært glad i å klage) Han er også ungkar, så det er ofte så som så med pynting, matlaging og sånne ting. Broren min og jeg skal hjelpe han med å vaske, men julepynting blir det verre med da han ikke har noe særlig med pynt og ikke er så int i å bruke penger på det. Men for all del det blir sikkert koselig å være der. 2. juledag er vi alltid i juleselskap på min mors side og det er noe jeg virkelig ser så frem i mot vært år, og alltid gleder meg til, for da samles hele den lille familien min på morssiden. Men dette året har det vært litt konflikter som nå gjør at det ikke blir noe juleselskap i år, kjente jeg ble så lei meg når jeg fikk melding om det i går…

Fra å syntes julen er den mest koselige tiden i året, kjenner jeg nå at alle tradisjonene min rakner….. Og vi har snart ikke noe familie igjen, så aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har alltid elsket julen, men nå føler jeg at jeg bare vil pakke sakene min og ta med barna og mannen og dra bort.

Så tenker sikkert mange av dere at da kan vi starte med å lage våre egne tradisjoner, og ja det kunne vi hadde vi bare hatt noe familie å invitere. Jeg kan ikke mikse min mors familie og min fars. Tenkte kanskje å invitere min fars familie 2. juledag men er jo litt rart når vi har vært sammen alle sammen juleaften.

Blir helt sprø jeg av alle disse konfliktene og blir så lei meg når jeg hører om andre som skal være med familien den og den dagen…. Vet det er mange andre som har det verre enn meg, og prøver å gjøre det godt for andre som ikke har det så lett heller. Men akkurat nå så syns jeg det blir tris med denne julen, og slik vil det jo bli fremover også…….

Kom gjerne med forslag til tradisjoner vi kan skape, nå er jeg åpen for alt.

Blir så skuffet over enkelte i familien min, er veldig vanskelig for enkelte å tilgi virker det som. Og jeg skjønner at de som bruker å ha juleselskapet ikke ser så alvorlig på å avlyse, men for meg så er dette veldig viktig dag. Men skjønner at de ikke skal ta hensyn til det altså, men må få lov til å synes det er trist:(

Måtte bare få blåst ut litt frustrasjon her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du samboer/mann? Da ville jeg bare bestemt at fra og med i år skal vi feire jul hjemme. Og lag avtaler evt emd VENNER for dager i jula....Vi hadde bestemt da vi fikk barn og eget hus skulle vi ha juleaften hjemme,- og besteforeldre har åpen invitasjon hvert år. I år blir første jul på 5 år at det kun er jeg og mann og barn hjemme på juleaften, og vi gleder oss..Men for barna sin del, så har vi avtalt med mine foreldre (som bor i nabohuset) at vi kommer dit etter gavene er pakket opp for kaffe/dessert (vi er ferdig med pakkene senest halv åtte...Kjappe med maten vi, nemmelig) for mine søsken er der på middag med søskenbarna til barna mine:o)

De fleste har full forsåtelse for at man ønsker og lage egne tradisjoner npr man får egen familie,- og det var ikke noe problem hverken på hans eller min side da vi bestemte dtte. Selv om tradisjonene ble TUVNGET endret hod våre foreldre.Som siden DE fikk barn hadde hatt juleaften hjemme med alle barn:o) De reiser nå rundt og bytter på hvem av barna de skal besøke hver juelaften,- eller de blir hjemme og ser om noen av oss kommer (som mine foredlre gjør i år)...

Gidder ikke ekstra stress og bekymring før jul, så da skjærer jeg gjennom om det kræsjer med div arr. senere i jula...

Skrevet

Ja jeg har mann, men så lenge mine besteforeldre er i livet må vi ta hensyn til dem da de er gamle og ikke orker å reise. De bor rett ved siden av faren min, så derfor blir det der. Men vi har også sagt at når de faller bort blir det jul hos oss. har hørt med noen venner, men alle skal jo selvfølgelig være med sin familie i dagene etter julaften:(

Men enig med du, gleder meg til vi kan begynne å ha det hjemme hos oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...