Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Det er kun vi som er gift som har det. Dere andre har foreldrene til han jeg bor sammen med.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Omg. Jeg kaller foreldra til samboeren min for svigers hele tiden. Og hva du mener om det, driter jeg i!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Å nei! Nå har jeg virkelig begått en stor tabbe! Tenk å kalle dem svigers når vi bare er samboere...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 De er jo ikke det? Hvorfor skal du ha noe som er for oss gifte når du ikke er gift selv? Du vil ikke gifte deg men du skal ha det samme?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Skal man dømme etter holdningene her inne så er da virkelig ikke svigerforeldre noe å hverken ønske seg eller skryte av at man har, så du skal bare beholde svigerforeldrene dine for deg selv. Jeg har Knut og Eva, og er svært så fornøyd med dem!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Ha ha ha, dummeste jeg har hørt! Jeg har vært samboer lengre enn mange har vært gift, så ser på han som mannen min... Og ja foreldrene hans omtaler jeg som svigers. Da mener du kanskje at ungen min ikke er noe annet enn en lausunge og at foreldrene til gubben ikke er besteforeldre i navnet da? Ha ha Her skal det provoseres;)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Vi har heller aldri skrevet under på noen samboerkontrakt, er vi ikke samboere heller da? Jeg kaller de svigermor og svigerfar fordi de er familien min! Ingen kan si noe som helst for å få meg til å slutte å kalle de det. Det er faktisk bare latterlig at andre skal henge seg opp i det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Forferdelig gammeldagse holdninger, hi.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 For enkelhets skyld kaller vi de svigers når de omtales ja. Vi har vært samboere i 13 år , har to barn, hus, hytte og bil sammen. Så for alle praktiske formål så er de mione svigerforeldre. Alt man skal henge seg opp i.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 selv om vi ikke er gift, så ser jeg på min samboers familie som min svigerfamilie. trenger ikke å være gift-- det å være gift er bare en dyr fest og signering av en kontrakt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 tenk på meg da: kaller BÅDE min x-samboers forelde og min manns (jada han ER MIN for vi ER GIFT...) for svigerforeldrene mine!! Eller mine x-svigerforeldre (sorry, de har vel aldri vært svigerforeldrene mine nei..) ser nok mer på meg som datteren de aldri fikk, og dermed er MIN mann som en slags svigersønn! Og hva med x-en min? Han har etter hvert blitt MIN manns beste kompis og for meg er han som en bror eller kanskje en venninne! Og hva med de stakkars barna? De kaller meg for mamma, begge mennene for pappa og alle besteforeldrene for bestemor/bestefar o.l. (har en med x-en og to med MIN mann) Så det så!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Hva jeg kaller foreldrene til min samboer er en sak mellom dem og meg, og ikke noe du trenger bekymre deg for. De er familie, uansett. Og tenk, de kaller meg sin svigerdatter også- og av og til sier til og med svigerfar at han har fått enda en _datter_ i meg - nå står ikke verden til påske!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 du er klar over at bigami er forbudt i Norge?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Kan jeg kalle samboeren min for mannen min da? Han er vel ikke min, for vi er ikke gift? Men vi har vært sammen i 15 år, siden vi var 16. Nei, nå må jeg forte å gifte meg. Og jeg som har lurt svigerforeldrene mine, og jeg som kaller has farmor for farmor. ups..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Enig med HI. Selv om du ser på noen som din søster osv, så vil hun aldri bli det. Så selv om du ser på noen som svigerforeldre, så ER de ikke det. Det blir de om dere gifter dere.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Likevel, vi lever i et fritt land, med ytringsfrihet, ergo står jeg fritt til å kalle folk hva jeg vil.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Ja? Og så? Det er lettere å si svigermor så folk forstår enn mora til han jeg bor sammen med. Lar du deg plage veldig av at jeg som bare er samboer sier svigermor og svigerfar om mora til han jeg bor sammen med og faren til han jeg bor sammen med?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Noe som er for oss gifte?? Plager det deg så mye trenger du terapi. Du er ikke gift selv men du skal ha det samme? JAH - jeg skal gifte meg kun for å få den retten til å si svigermor og svigerfar, eneste grunn til å gifte seg faktisk.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #20 Skrevet 14. desember 2011 hahahah...denne debatten dukker opp med jevne mellomrom sammen med debatten om "mannen min" Mannen min er forresten helt lov, ektemannen er vel litt mindre korrekt om man ikke er gift. Jeg bruker hermetegn "svigerforeldre", og i dagligtale sier jeg navnene deres. Men, om folk sier svigers og "kun" er samboere så gir jeg vel en god F i det. Har nå bedre ting å irritere meg over. God jul til deg HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #22 Skrevet 14. desember 2011 Det er jo kjampe gøy at dere blir så sure. Jeg har jo rett. Men jeg bryr meg døyten i hva dere kaller deres familie. Har selv vært samboer i noen år før vi giftet oss og kalte min svigermor for svigermor før vi giftet oss. Ha en god dag da folkens. HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #23 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 år og bodd sammen nesten like lenge. I begynnelsen bodde vi i kjellerleiligheten til foreldrene hans, så jeg fikk raskt et nært forhold til dem. De har alltid kalt meg sin svigerdatter og motsatt. Vi feirer annenhver jul hos dem. Så jeg kaller dem det jeg vil, også kan du moralisere overfor noen andre!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #24 Skrevet 14. desember 2011 Er du blind 10.02? Jeg moraliserer ingen.
Gjest cunning stunts Skrevet 14. desember 2011 #25 Skrevet 14. desember 2011 Men det er samma møkka åkke som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå