Gå til innhold

Noe jeg har lagt merke til her inne, ang abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stadig innlegg her med damer som har blitt gravid uten at det passer eller er planlagt etc.

Og alle skriver : Jeg er egentlig imot abort, men....

Er det sånn at man er imot abort på alle andre sine vegne, og dømmer andre som tar abort. "Herregud, om man puler så må man ta konsekvensene. Ikke drepe et barn", etc.

Men så fort man er i en kinkig situasjon selv, så er det et ; Men

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte ganger blir man uplanlagt gravid enkelt og greit.

Personlig mener jeg et barn skal være ønsket velkommen om man skal ha det, det er mye som skal være på plass og for aqlle passer det kansje dårlig der og da.

Man skal jo tenke litt på hvilken livskvalitet og oppvekst man kan tilby et barn også, gud vet jo st det finnes masse eksempler på mennesker som får ødelagt sine liv pga dårlig oppvekst, personlig mener jeg det er bedre å få slippe !!

Skrevet

Det er gjerne slik det er, og ikke bare i abort-saken. Det ER vanskelig å forestille seg og det ER lett å ha god moral (for å kalle det for noe) når man ikke selv er i en vanskelig situasjon.

Du har jo de som ALDRI skal bli alenemødre og som likevel plutselig befinner seg i en slik situasjon.

Du har de som ALDRI vil tilgi utroskap, men som likevel gjør det når de selv befinner seg i en slik situasjon.

Og slik kan man fortsette.... Det er lett å stå på barrikadene når man ikke har vært igjennom eller tror at man skal oppleve noe slikt. Og så befinner man seg plutselig i en situasjon der idealisten må vike for realisten.

Skrevet

Det handler nok om det å ha litt lite innsikt. Det er lett å mene noe fast og bestemt når man selv egentlig slipper å ta stilling til det. Abort, det å bli alene med barn, det å ha barn med forskjellige fedre, det å skulke jobb fordi man trenger å hente seg inn, det å knipse fingrene til ungen i frustrasjon når man har prøvd alt annet. "Alle" er jo imot disse tingene, og vet jo at det ideelle er å ta imot alle barn med åpne armer, forbli hos sin partner, ha høy arbeidsmoral osv. Men det er jo helt til man selv befinner seg i en slik situasjon.

Det er alt for mange som sitter å vagler på sin høye hest, og spesielt her inne kommer det til uttrykk, fordi vi er anonyme. Og selv bak et nick kan man forbli innhyllet i mystikk. Da er det lett å mene noe bastant helt til man må bite ordene i seg.

Skrevet

Tror mange er sånn.... Har hatt venninner som virkelig HATER folk som tar abort, de brenner for å få endret abortloven osv.... MEN, så blir plutselig de gravide når det ikke passer, når de ikke har økonomien i orden,når de har depresjoner, er studenter eller etter en fuktig kveld på byen... Da får pipen en annen lyd gitt.

Bare ved å observere disse tilfellene har fått meg til å holde kjeft å passe mine egne saker;)

Skrevet

Det handler om å respektere andres valg/synspunkter!

Gjør man ikke det,blir det konflikter,noe som er helt unødvendige i slike personlige "anliggende" som en abort er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...