Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Når det finnes steder som man kan ha naturlig fødsel osv, har ikke de lystgass der??
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Hva mener du med "naturlig fødsel"? Alle tilbyr jo vaginal fødsel, hvis det er det du mener. Lystgass regnes som smertestillende, ja. Om det brukes riktig, så funker det faktisk veldig bra. Du får hjelp av jordmor til å time bruken.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har føda så jeg vet det Bare har hørt mye forskjellig om det blir reinet som smertestillende. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Regnet.... Det lindrer smerten, så ja, det er smertestillende/lindrende
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 For min del lindret det ikke noe smerte, ble bare susen i hodet.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Det regnes som medisinsk smertelindring, ja.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Det blir fler og fler sykehus uten lystgass, pga dårlig ventilasjon for de ansatte. Så det er mange plasser som har "naturlig" fødsel for tiden, selv om det er fullverdige sykehus:P Første gang skulle jeg prøve uten og klarte det. Andre gang ville jeg prøve, men da var det lagt ned..grr.. Men klarte det jo likevel såklart;)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Det blir regnet som smertestillende. Men for min del funka den ikke mot smertene. Men den fikk meg til å konsentrere meg veldig på pusten og tok bort fokuset på smerten.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Lystgass regnes som smertestillende under en fødsel, men effekten er veldig individuell. Noen fødende har veldig god effekt, mens andre (som meg), fikk overhodet ingen lindrende effekt, og jeg bare kastet masken vekk i ren fortvilelse.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Alle vaginale fødsler er da naturlige? Ungen kommer jo ut den naturlige veien... Ting blir ikke unaturlige selv om moren må få riestimulerende drypp, epidural eller lignende... Merkelig spørsmål; er du ute etter å skryte over at du har født uten smertestillende eller? Lavt utdannete folk med masse skrivefeil og dårlig selvtillit gjør gjerne det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Ja, jeg følte meg jo bare dritings og fyllesyk på en gang jeg, så den lystgassen la jeg fra meg ganske så kjapt!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Ja uff jeg angra i det jeg trykket på "lagre-knappen", det var jævlig unødvendig av meg. Er bare så drit lei ei venninne som hele tida skryter over at hun fødte "en naturlig fødsel uten smertestillende", mens jeg måtte få katastrofekeisersnitt for å redde livet på både mor og barn.. Beklager, HI. Det burde ikke gått utover deg 09:29
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Lystgass reddet meg in en jævlig fødsel. Men nå skal sykehus slutte med bruken fordi jordmødre og sykepleiere som er gravide selv får i seg for mye gass hele tiden. Så da kan du egentlig bare glemme hele lystgassen. Kjiipt!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 "Jeg har føda" Det heter jeg har født.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Men mange steder hvor de ikke kan tilby smertestillene, så hender det likevel at de tibyr lystgass.. har selv brukt det på 1 fødsel og selv om jeg brukte det slik jordmor sa, så hjalp det ingenting, bortsett fra å flytte fokuset.. Fødsel nr 2 hadde jeg ingenting, og det gikk mye bedre.. Samme smerte, men jeg kunne konsentrere meg om å jobbe med kroppen istedet for imot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå