Gå til innhold

tror dere et foster kjenner smerte ved abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på utskrapning.

dem som skal ha medsinsk abort som får den pilla... hva gjør egentlig den første pilla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansene utvikles gradvis, og jeg tror nok de kjenner smerte ved seinaborter. Hva de kjenner tidlig greier jeg ikke å ha noen forestilling om.

Ved de seineste abortene man utfører i norge hender det at barnet lever når det kommer ut, jeg ser det som en selvfølge at de kjenner noe.

Men fødselen i seg selv kan jo være en rimelig smertefull opplevelse for alle for alt jeg veit...

Skrevet

Nei,og jeg synes heller ikke noen skal ville seg selv så vondt som å la slike tanker ta plass.

Den første pillen starter "åpningsprosessen" i livmormunningen.

Skrevet

ok, er fosteret i live etter at det kommer ut ved medisinsk abort?

hi

Skrevet

Fosteret dør før utskrapning. Pilla tar livet av det.

Skrevet

De gamle skrekkvideoen mot abort viser i alle fall helt tydelig et foster som er stresset eller som oppfører seg merkelig.

Vi får da håpe at de har bedre teknikker i dag. Ved senaborter får fosteret en sprøyte som stopper hjertet før fødselen. Senaborter må fødes på vanlig måte.

Skrevet

SELVSAGT kjenner det smerte. Og ja.fosteret er som oftest i livet når det kommer ut. Da må drukne/drepe det :-(

Skrevet

Ja de kjenner smerte!

Forfrerdelig for et forser som blir utsatt for dette.

Skrevet

Nei, ikke om det gjøres innen den grensa som er satt, senest 12 uker. Ved senaborter kan foster kjenne smerter, alt ettersom hvor sen aborten er.

Skrevet

Drukne det? Hvilken skremselspropaganda har du blitt utsatt for 23.36? Tror du de har en bøtte klar for å drukne fosteret i tilfelle det er i live når det kommer ut? *oppgitt*

Skrevet

You not understand........ Sarcasm.

Skrevet

Det stemmer ikke, du må se bort fra den skremselspropagande Nessa og hans kompanjoner driver med for det har ikke rot i virkeligheten. Dette er sitat fra legeforeningen

""Det er sannsynlig at fosteret kan føle smerte fra uke 20 og har sikker

smertefølelse fra uke 26 (Glover & Fisk, 1999).""

Du kan lese om det på denne linken ,ganske langt ned på siden om

Blodprøvetaking hos premature og syke nyfødte

http://www.legeforeningen.no/asset/46779/1/46779_1.pdf

Skrevet

Ved senaborter er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at de føler smerte.

Skrevet

Det der er det veldig delte meninger om, 12.25. Flere mener fostre kan føle smerte før uke 20. Og senaborter kan utføres frem til det.

Skrevet

Hvis man mener at et foster føler smerte ved en senabort, mener man jo også automatisk at en fødsel til normal tid er smertefult for barnet.

Så hva skal vi da gjøre? La være å føde barnet?

Skrevet

Delte meninger kan det sikkert være blandt den vanlige mann i gata. Men jeg forliter meg på de som har kunnskap om dette så som legene, forskerne og proffesorene i legeforeningen, og ikke hvem som helst i gata. Finn en link av proffesjonelle leger som påstår motsatsen så skal jeg se på det.

Skrevet

Hvorfor blir da ikke alle barn født ved kesiersnitt, hvis abort gir smerter for fosteret? Her hadde gutten normal hjertefrekvens under hele fødselen....

Skrevet

har dere hørt om innstinkter eller? barnet forstår jo at det er meningen at det skal bli født, selv om det er smertefullt å bli født, er det noe barnet er med på å gjennomføre fordi innstinktene forteller dem at det er meningen. På samme måte kjenner de når noe er galt, og dermed blir smerten helt annerledes for et barn som blir drept, enn et som blir født. skjerpings...

Skrevet

Ja, det tror jeg. Det er ikke noe vitenskapelig i det. Bare min overbevisning. Det er jo det HI spør om også, hva vi TROR om det....

Skrevet

Under en kirurgisk abort kommer ikke fosteret ut i en del. Jeg vet ikke om det kan føle smerte når det faktisk blir delt opp, men jeg håper ikke det.

Hilsen syjepleier som har assistert ved aborter og vet hva som kommer ut.

Skrevet

Hvem vet? Jeg har sett noen temmelig ekle bilder ol. av foster som blir fjernet (kirurgisk) og det kunne like gjerne vært tatt ut fra en "splatter film", det ser ikke bra ut. Personlig tror jeg et foster føler smerte mye tidligere enn det "forskning" viser, jeg tror dette er noe legene sier for at man ikke skal ha dårlig samvittighet.

Skrevet

23.19...Hvorfor i alle dager skulle legene finne opp dette og til og med da si slikt på sine egne konferanser?? Og hva i alle dager ville dem ha å vinne på det, både overfor pasienter og hverandre?

Jeg ahr også sett filmer som viser fjerning av foster. gjennom Nessa og co sine sider. Og der er det ihvertfall mye manipulering av både filmer og bilder, det er det jo allerede vært bråk om før. Dessuten viser de vel noen filmer som er tatt ifra steder i verlden hvor man ikke bruker slik tekonolgi som her, hvorpå fjerning av foster sikkert noek er av en annen kaliber en her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...