Gå til innhold

Fikk ikke vite kjønn på ordinær ultralyd


Velsemor

Anbefalte innlegg

Vi er overlykkelige over å ha fått sett en frisk baby som så ut til å kose seg inne i mors mage. Likevel gikk vi ut fra undersøkelsen med en liten bismak. Vi ble ikke en gang spurt om vi ville vite kjønn. Ikke følte vi at det var rom for å spørre. Så nå blir det privat ultralyd. Vi er så nysgjerrige og synes også at det er praktisk å få vite kjønn.

 

Jeg har født en gang tidligere på Bærum Sykehus og var ikke helt fornøyd. Ble ikke mer fornøyd nå.

 

Det var likevel godt å få skrevet ut frustrasjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere me frisk baby i magen:) Herlig.

Blei aldri sport om vi ville vite kjønnet, måtte spørre begge gangan sjøl.

skal du på 3d/4d da? det skal vi på i januar, glede mæ masse masse tell det.. Det e fantastisk.... Lykke tell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig at man må spørre selv. Det er ikke kjønnet jordmoren ser etter/har fokus på, men om alt er bra med babyen. Vi har også måtte spørre begge gangene og da har hun sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi fikk heller ikke vite kjønn, men det var fordi at babyen lå sån til at hun ikke så det. Men kjenner den samme følelsen som du hadde. Jordmor var også veldig negativ fra første øyeblikk så jeg skjønte nesten før vi begynte at vi ikke kom til å få vite noe.

Har bestilt ny UL i januar:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Samme med oss, vi fikk heller ike vite noe. Men det var fordi babyn ligger med ryggen mot magen min, im dere skjønner..

Har fått tilbud om 3D ultralyd, men har hatt 2 ultralyder før, en grunnet " manglede" hjertelyd også den vanlige i uke 18, så vet ikke om enda en ultralys vil skade babyn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar over at det ikke er kjønn som er fokus på ordinær ultralyd, men fosteres utvikling og helse. Teknologien i dag som brukes ved ultralyd er derimot så godt at det skader ikke å spørre om foreldrene ønsker å vite kjønn. Vi har i dag gjort en privat ultralyd som igjen viser et friskt foster som ser ut til å trives godt. Under denne ultralyden så handlet det om hva vil foreldrene ønsket å fokusere på, blant annet kjønn. Så nå vet vi at det blir en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Det er bare å spørre selv. Men helst gjør det på slutten når JM har fått sjekka det hu skal sjekke. Da pleier de fleste å være snille å sjekke. Men du har jo de som blir direkte sinte og, som mener det er ikke derfor du er der.Hadde ei vennine som spørte nesten med en gang hu kom inn døra, og da fikk hu en litt snurt JM. Folk er forskjellige. Men ordinær UL i uke 18 er jo for å sjekke utvikling og helse, også kan man ta 3D og privat UL for, hva skal man si, litt mer morro? Det har jo en helt annen fokus. Men jeg spørte på ordinær UL jeg. Venta til slutten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...