Gå til innhold

Bilder av barna i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså,hvert år har jeg en 2-3 st som forstørrer,og rammer inn bilder av deres "avleggere" ,og gir disse til meg i julegave.

Koselig det,men nå synes jeg vel egentlig dette begynner å bli en anelse kjedelig,og jeg vet heller ikke hvor jeg skal gjøre av alle disse bildene.

Skjønner at mor/far er fryktelig stolte av sine små,og tapeserer veggen med bilder av dem hjemme hos seg selv,men ..

Har unger selv,men nøyde meg med å bestille ekstra bilder til familien(besteforeldre,tanter og onkler) da de var nyfødte,1 skoledag og etterhvert konfirmasjon.

Hva synes du? er det greit å "spamme" familien,venner o.l med bilder av DIN unge®.

Tror du de ønkser seg det til jul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir bilde til besteforeldre, og avogtil onkler/tanter/faddere... Men gir ikke bilde av poden til "venninner" og rammer inn...

Skrevet

Syns det hadde blitt litt mye å gi store bilder av gutten hvert år, gir heller ikke til venner. De har jo egne unger de heller vil ha bilder av. Hadde ikke satt opp bilde av dems barn på veggen heller.

Julekort er annerledes da, for de setter jeg inn i album.

Her så vet jeg at besteforeldre og oldeforeldre gjerne vil ha store fotografbilder, men kun iår, ikke ett hvert år. :P

Skrevet

Jeg ville aldri gitt bilder av barna til andre enn besteforeldre eller oldeforeldre. Vi begynner å få mange tantebarn og dekorerer ikke veggen med andre enn våre egne 3

Skrevet

Ja det kan bli i meste laget for din del skjønner jeg. Vi har laget til bilder tatt i barnehagen og gir til besteforeldre. Første gang vi gir. Valgte også å gi et lite bilde til en barnløs venninne som i tillegg er fadder, så håper hun ikke synes det blir dumt..

Skrevet

Min mor er veldig interiørbevisst, og selv om hun elsker sine barnebarn, så hadde hun ikke hengt opp hva som helst av bilder. Hun skal ha spesielle rammer og alle barnebarna skal være like store bilder.

Jeg forstår henne godt.

Jeg har noen små bilder av barna rundt om i huset, men når jeg ikke vil ha store bilder av dem på veggen, så vil jeg iallefall ikke ha andres barn på veggen - samme hvor stolt tante jeg er. Tror jeg hadde fått latterkrampe om jeg fikk et innrammet bildet av andres barn.

Og kunne aldri falle meg inn å gi bilder av mine egne barn heller. Gir heller ikke innrammet til min familie eller svigerfamilie. Jeg spør om de ønsker seg slike bilder, ber dem si hvilke mål de vil ha, farge eller svart/hvitt og så får de kjøpe ramme selv.

Bilder fra fotografen hvor et barn er oppstilt kan også være skremmende stygge. Men det ser jo skjelden foreldrene selv.

Skrevet

Helt enig med HI sitt hovedinnlegg!

Min mor tryglet meg forsiktig, nå som jeg er gravid, om å ikke gjøre som storesøsteren min. Nemlig å gi bilde av ungen til hver bursdag og jul...hehe. Nå har de ikke plass, og vil ikke fylle veggen med bildene, noe jeg forstår fult ut! :)

-Som hun sa, gjerne et bilde eller to, men så må de få velge selv hvor mange de skal ha. ;) -Hun tørr selvfølgelig ikke å si det til min søster..hehe. Men flirer litt når jeg vet hva de får til jul..IGJEN...4.året på rad ;)

Skrevet

det er faktisk lov å si ifra, hehe;-) Jeg har gitt til oldeforeldre til 2 juler. Mine foreldre og svigers har bare fått et, og det var et bilde tatt av en fotograf, svart/hvit og som passer inn hos de. mamma og pappa hadde heller ikke bilder av meg og min søster før vi fikk skikkelig fine og satt det inn i rammer og svart/hvit som de vil ha. men da har de også fått en hedersplass;-)

Så det hadde ikke falt meg inn å gi bort bilder av min datter til andre enn de. Men jeg har en bestevenninne som har bedt om å få et bilde, så hun skal få et. men ikke til jul;-) det skal hun få utenom gitt;-)

Skrevet

Foreldra mine har toårsbilete av alle barnebarna i ein liten størrelse, og i år er det me som har toåring. Ellers kjem me ikkje til å gje bilete til jul, anna enn den årlege fotokalendaren med alle barnebarna til svigers. Den veit eg dei set pris på, og eg synes det er lurt å lage ein felles.

Eg humrar litt for meg sjølv over koppar, musematter og diverse med bilete av dei første tantebarna i familien. Det fortsette heldigvis ikkje etter at det auka på med barn!

Skrevet

Nei, men gir besteforeldrene og oldeforeldrene fotobok av året som har vært..

Skal sies at vi bor ganske langt unna dem, og de setter virkelig pris på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...