Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Babyen er 8 uker og i starten sov hun godt i sin egen seng. Etter et par netter hvor hun ikke fikk sove og jeg og mannen ikke orka å sitte oppe lenger la vi henne i vår seng. Nå nekter hun tvert å sove i egen seng. Legger jeg henne i vår seng sovner hun med en gang. I natt sov ho så tungt at smokken datt ut av munnen tilogmed, men med en gang jeg la henne i egen seng sperra hun opp øynene. Jeg har lagt tepper i senga rundt henne, jeg har lagt genseren jeg har hatt på meg på dagtid under henne så det lukter mamma. Jeg har lagt en tynn dyne under henne for å gjøre det litt mykere, men ingenting funker Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Du skal la henne ligge i din seng. Enkelt og greit. Det er der hun føler seg trygg. Ikke mas med å få henne til å sove i sin egen seng hvis hun ikke vil. Hun blir plutselig trygg nok til å ligge der igjen, men det er hun ikke nå. Jeg hadde sønnen min i sengen min til han var 8 mnd. Det var da bare koselig, og nå er han verdens tryggeste lille fyr.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Jeg synes det er kjempe koselig å ha henne i sengen. Sover kjempe godt da, men må si jeg savner jo litt å kunne være bare meg og pappaen i senga. Jeg har senga hennes helt inntil vår og hun ser rett på meg. Jeg holder også rundt henne, men sovner ikke før ho er i vår seng igjen
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 La henne sovne oppå en liten dyne eller i en pose. Når hun sover godt, løfter du denne forsiktig over i sengen hennes med henne oppå/inni
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Ho ligger i sin egen seng nå. Er rolig foreløpig. Ho sov godt, men våkna siden ho gulpa ned hele seg omtrent. Bytta body i senga og prata ikke med ho så ho våkna mer. Skifta veldig sakte og forsiktig. Har også pakka ho inn i et teppe så ikke arma flyr veggimellom Får se nå da åssen det går
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Hun er åtte uker.....Tiden i egen seng kommer etterhvert,ikke stress med det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Jeg stressa en del med det der jeg også, nyfødt tulle ville absolutt ikke i det hele tatt sove rolig i egen seng, og jeg fant ut at både ho og jeg hadde det bedre tett inntil hverandre i samme seng. Vi hadde en runde når ho var litt over 3 år for å få ho trygg i sin egen seng da vi flyttet og ho fikk ny seng, men med en gang ho faktisk var trygg der, så var det helt greit igjen at ho lå med meg. Nå ligger pappaen i prinsessesenga og prinsessa med meg. Verken ho eller jeg får sove uten å ligge tett inntil hverandre under samme dyne, med nesetipp mot nesetipp. Ho er nå snart 5 år. Jeg koser meg glugg ihjel. Vi venter ei til til våren, og lurer på hvordan det blir denne gangen. Vi skal flytte igen og har allerede planlagt at ny baby sover med meg, mens eldste sover med pappaen. Men jeg kommer til å savne eldste i senga, så vi får se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå