Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Vi skal flytte, har 1 1/2 mnd på oss før huset vårt må leveres til kjøper. Samboeren min kommer hjem nå til helgen, og ny huset er innflyttingsklart. Hva starte å pakke, og hva starte å kjøre bortover først, er ca 5 min herifra, og like ved jobben min?! Og hvor lang tid bruker man ca på flyttingen (tenker ikke på nedvask av hus da)?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Ikke det du spør om, men mitt tips bidrag må være; Spør etter esker på vinmonopolet! Da får du esker med ferdige oppdelte rom- geniale til å pakke ned glass i
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg hadde ikke motivasjonen på topp da vi skulle flytte, selv om vi skulle flytte inn i nytt hus.. men jeg startet med kjøkkenet og stua. Og pakket ned alt det vi ikke hadde bruk for de første dagene.. kopper, fat, vaser, cd/dvd/bøker. Evnt sommerklær osv.. du må bare starte, så går det av seg selv =)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Vinmonopolesker var mitt første tips også. Supre til å pakke glass osv i. Pakk vekk alt dere absolutt ikke trenger for den neste tiden først. Merk ting med hvilket rom det skal til og hva som er i esken. Ikke for tunge esker. Bøker osv er veldig fint å pakke i kopipapiresker eller bleieesker om du har noe sånt. Jeg pakket ned det meste av kjøkkenet og rigget opp det i ny bolig noen dager før selve flyttedagen. Det var deilig å ha et fungerende kjøkken så fort komfyren var på plass. (brukte papp i noen dager på det gamle stedet)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Er lite motivert ja, selv om vi endelig skal flytte, og tenkt å få inn det viktigste til jul, skal heldigvis være borte på julaften. Da skal jeg starte med å pakke ned fra stua og kjøkkenet.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Er heldigvis kjøleskap, stekeovn å oppvaskmaskin i ny huset, så det blir ikke noe problem, å når det er så nært og jeg kjører nå daglig dit minimum to ganger pr dag, til jobb, og til hestene mine.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Pakk en eske med de tingene dere trenger mest til daglig. Nå ser det ut som dere skal flytte litt etterhvert, men om man skal inn i et flyttekaos er det gull verdt å ha et par håndklær, toalettmappe, dopapir, sengetøy, et skift, noen stearinlys og en flaske vin kanskje (hehe, fordi du fortjener det) og sånt i en en GODT MERKET eske. Noen sverger også til papptallerkner og slikt til måltider under flyttingen, for å slippe å lage oppvask i et allerede "kaotisk" hjem. Har i hvertfall andre ting å tenke på enn å vaske opp da. Sett de merkede eskene dine inn i riktig rom med en gang. Merk eskene heller med for mye informasjon enn for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå