Gå til innhold

Trenger flytte/pakketips ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte, har 1 1/2 mnd på oss før huset vårt må leveres til kjøper. Samboeren min kommer hjem nå til helgen, og ny huset er innflyttingsklart.

Hva starte å pakke, og hva starte å kjøre bortover først, er ca 5 min herifra, og like ved jobben min?!

Og hvor lang tid bruker man ca på flyttingen (tenker ikke på nedvask av hus da)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke det du spør om, men mitt tips bidrag må være;

Spør etter esker på vinmonopolet! Da får du esker med ferdige oppdelte rom- geniale til å pakke ned glass i :)

Skrevet

Jeg hadde ikke motivasjonen på topp da vi skulle flytte, selv om vi skulle flytte inn i nytt hus..

men jeg startet med kjøkkenet og stua. Og pakket ned alt det vi ikke hadde bruk for de første dagene.. kopper, fat, vaser, cd/dvd/bøker. Evnt sommerklær osv.. du må bare starte, så går det av seg selv =)

Skrevet

Vinmonopolesker var mitt første tips også. Supre til å pakke glass osv i.

Pakk vekk alt dere absolutt ikke trenger for den neste tiden først. Merk ting med hvilket rom det skal til og hva som er i esken. Ikke for tunge esker. Bøker osv er veldig fint å pakke i kopipapiresker eller bleieesker om du har noe sånt.

Jeg pakket ned det meste av kjøkkenet og rigget opp det i ny bolig noen dager før selve flyttedagen. Det var deilig å ha et fungerende kjøkken så fort komfyren var på plass. (brukte papp i noen dager på det gamle stedet)

Skrevet

Er lite motivert ja, selv om vi endelig skal flytte, og tenkt å få inn det viktigste til jul, skal heldigvis være borte på julaften.

Da skal jeg starte med å pakke ned fra stua og kjøkkenet.

Skrevet

Er heldigvis kjøleskap, stekeovn å oppvaskmaskin i ny huset, så det blir ikke noe problem, å når det er så nært og jeg kjører nå daglig dit minimum to ganger pr dag, til jobb, og til hestene mine.

Skrevet

Pakk en eske med de tingene dere trenger mest til daglig.

Nå ser det ut som dere skal flytte litt etterhvert, men om man skal inn i et flyttekaos er det gull verdt å ha et par håndklær, toalettmappe, dopapir, sengetøy, et skift, noen stearinlys og en flaske vin kanskje (hehe, fordi du fortjener det) og sånt i en en GODT MERKET eske. :)

Noen sverger også til papptallerkner og slikt til måltider under flyttingen, for å slippe å lage oppvask i et allerede "kaotisk" hjem. Har i hvertfall andre ting å tenke på enn å vaske opp da.

Sett de merkede eskene dine inn i riktig rom med en gang.

Merk eskene heller med for mye informasjon enn for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...