Gå til innhold

Frekt av meg å be venninna mi om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ti min å gå fra hverandre. Hun har hjemmeeksamen denne uka. Jeg må være hjemme med sykt barn i morgen og har et veldig viktig møte som vare fra 12-13 i morgen. Kan jeg be henne om å sitter her den timen? (barnet sover da, men hun blir jo uansett avbrutt fra skrivingen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spørre, men kan ikke forvente et ja. Men hva om du forklarer henne situasjonen, og spør henne pent, og tilbyr deg å lage middag til henne el.l som takk for hjelpa? Da sparer hun noe tid på det:) En lasagne og salat med brød hun kan få på døra hjemme f.eks?

Skrevet

Nja... jeg ville nok tilbudt meg det om det var meg, altså. Men nå vet jeg ikke hvordan hun er

Skrevet

Skader ikke å spørre, HI. Jeg syns ikke det er frekk, men det er muligens fordi jeg selv hadde sagt ja. Men som 21.12 sier, vet ikke hvordan hun er.

Skrevet

Hun er snill som dagen er lang, og sier ikke nei uansett. Men vil ikke spørre dersom den allmenne oppfatningen er at det er frekt:)

Hi

Skrevet

Jeg ville ikke spurt. Ungen din er syk og kan smitte henne midt i eksamen, det ville jeg ikke utsatt henne for.

Skrevet

Da spør du. Verste som kan skje er at hun sier nei.

Skrevet

Ungen sover når hun evnt. skal være her.

Hi

Skrevet

Hvis hun har hjemmeeksamen, så syntes jeg at det blir å undervurdere hennes viktighet av eksamen ved å spørre om barnevakt... Nei, den uken bør holdes hellig.

Skrevet

Hadde ringt henne, og spurt hvordan det gikk med lesingen. Om hun er fortvilet og henger etter, hadde jeg ikke spurt. Men om hun har alt under kontroll, så hadde jeg spurt. Og tatt med masse god sushi eller lignende hjem igjen, slik at hun kunne fått en deilig middag som takk :)

Skrevet

Spiller vel liten rolle om ungen sover eller ikke, smitten er jo der uansett.

Nei, jeg ville ikke spurt henne.

Skrevet

Si til henne at du vet at hun har eksamen og mye å gjøre, og at hun må si nei hvis hun ikke kan, men forklar situasjonen og spør. Kanskje hun trenger en pause og synes det er koselig? Hvis det er ei god venninne, så skjønner hun det. :)

Skrevet

Jeg ville spurt henne. Og som de andre sier: foret henne med god mat en dag i eksamenstida. Det er sikkert veldig deilig for henne.

Skrevet

Jeg hadde spurt :) Du kan jo kjøpe noe godt brød og pålegg, så kan hun slå sammen barnepassen med en god lunsj? Mat må man ha, eksamen eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...