Gå til innhold

Gullkorn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha... Gutten vår på 4 år sier mye rart..

Han står å spiser kveldsmat nå, å er veldig surrete når han spiser, så vi har snakket til han flere ganger om at han må spise opp maten sin..

Så sier jeg "Nå må du spise opp maten din, ellers så gir jeg maten din til barna i afrika!"

Hvor han da sier: "Neeeeeei!Haha! Det er jo ikke mennesker! De kan ikke spise menneskemat!:D"

.................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullkorn? At en 4åring ikke vet at de i afrika er mennesker? bor det bare aper der da?

Hvorfor i alledager sier dere noe så dumt som å gi maten til de i afrika? finnes vel barn i afrika som har mer mat en dere noen gang kommer til å ha!

Skal dere la barnet deres på 4 år(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) tro at i afrika finnes det bare fattige apebarn?

Skrevet

Hahaha...uansett hva man skriver her inne, er det ikke nådige svar man får...LOL

Skrevet

herregud 2106... er du seriøs? litt hårsår og hormonell i kveld kanskje..

Skrevet

Ville ha ledd litt, og priset meg lykkelig over at ingen hørte det.

Deretter ville jeg tatt et oppgjør med meg selv og oppdragelsen jeg har gitt barnet. Sånne ting finner ikke barna på uten at noen har gitt dem inntrykk av at afrikanere ikke er mennesker på lik linje med alle andre....

Skrevet

Bare rasistiske foreldrer som har barn som ikke vet at det bor mennesker i Afrika...

Skrevet

verken hårsår, hormonell eller prippen på noen som helst måte. Jeg mener bare at jeg synes en 4åring er ganske stor, og jeg finner det merkelig at mor bruker uttrykk som "da sender vi maten til afrika" Hun forteller jo barnet at i afrika bor det bare fattige, det er jo langt fra virkeligheten. Kan heller forklare litt om SOS-barnebyer osv da, å si at da gir vi maten din til de fattige som trenger det.

Jeg synes også det er litt merkelig at ungen tror det ikke finnes mennesker i afrika, men for all del. Han kan jo ha sett ekstremt mye dyrefilmer fra savannene i afrika o.l.

Det blir som en jeg så på facebook her om dagen som også hadde ett "gullkorn" fra sin 2 år gamle datter, hvor når mor peker på politibil så sier ungen "æss snut" Synes ikke sånt er morsomt jeg...

Skrevet

kaller du dette gullkorn? Det mest rasistiske ord jeg har hørt. Og det er av en 4 åring. Hvordan er det du oppdrar barna dine HI?

Skrevet

Akkurat det "gullkornet" var ikke så søtt, synes jeg. Barn kan si mye rart, og noen ganger kan man ikke skjønne hvor det kommer fra, men akkurat dette ga litt bismak:p

Da min sønn var rundt 2 år, hadde han fått det for seg at alle fargede mennesker var gamle. Dette til tross for at han har fargede søskenbarn som han jo godt visste ikke var "gamle", så hva han la i det ordet skjønner jeg fremdeles ikke. Poenget mitt er at selv om barn kan gjøre oss målløse iblant, så var akkurat dette utsagnet litt for ille til at det kan betegnes som "gullkorn" i mine øyne.

Skrevet

Atter en gang priser jeg meg lykkelig for at mine venner ikke har slike virkelighetsoppfatninger som de skrullene her inne. For en humørløs gjeng!

Gutten min på 4 år har akkurat begynt å skjønne at lillebror faktisk er et menneske, og ikke en baby. (For babyer er jo ikke mennesker, mamma). Jenter er visstnok heller ikke mennesker. Gutten min er helt herlig med de rareste oppfatninger av det meste, og jeg ville ikke funnet på å kalle en 4- åring rasistisk.

Skrevet

Ja barn sier mye rart, de drar sine egne konklusjoner som gjør at man rødmer og virkelig opplever flauser ala starlet & topp hvor man bare vil synke ned i bakken. "er han mannen gravid" "mamma se på den rare mannen (som er en dame" påpeke at han mannen på toget var skikkelig brun, osv osv.. barn sier mye rart. Men jeg ville ikke kalt det ett gullkorn, jeg ville synes det var veldig bra at ingen hørte hva han sa annet en meg, og så forklart hvordan "afrika" er, jeg ville også kanskje gått litt bort i fra min egen barneoppdragelse å tenkt at vi er kommet lenger i 2011 en å si " vi gir maten til de sultne barna i afrika"

Men man kan jo håpe, iallefall velger jeg å tro at HI ikke definerer gullkorn på samme måte som meg :)

Skrevet

Ingen her som kaller 4 åringen rasistisk, det spekuleres vel bare i hvorfor HI synes det er så morsomt, og hvorfor hun velger å la han tro at i afrika er alle fattige! Min 6 åring har også litt problemer med oppfatningen av de som er mindre, hun kan godt sette seg på knærne foran en venninne på 5 å si "skal jeg hjelpe deg med skoene" Eller hun kan spørre hvorfor er barnet ditt brunt når du ikke er det" , men jeg synes ikke det er gullkorn fra barnemunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...