Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Min samboer fyller 30 neste år, mens jeg er gravid. Utenom vanlig familieselskap ønsker jeg å feire han litt ekstra, og iom at jeg er gravid så blir det ikke så jeg arrangerer noen storfest. Og tror ikke det er noe han ønsker å ha selv. Tenkte kanskje å gi oss en helg på et finere hotell i byen hvor vi bor med spa, god mat o.l. På den ene kvelden tenkte jeg å la han leve i den tro at kun jeg og han skal nyte en bedre middag, men når vi kommer til bordet, så sitter også familien og de nærmeste vennene der:) Meeeen, jeg har ikke råd til å betale for all mat også til de andre. Blir det da frekt om jeg ringer rundt å sier det som det er til, og at de heller kan legge pengene i en kveld sammen med oss i stedet for gave? Skal sies at det er veldig jordnære, uhøytidelige mennesker som helt sikkert tar det veldig bra og blir med, men føler alikavel det er litt på kanten:P Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Jeg, personlig, hadde aldri kunne bedt med meg familie og venner på middag for så å be de betale for seg selv - men det er meg. Vår familie og venner er også jordnære, men vi har heller aldri blitt spurt om dette. Kan du ikke arrangere middag hjemme da? det blir iallefall mye billigere. Du kan evt .bestille koldtbord, en gryterett e.l. hvis du ikke orker å stå over grytene mens du er gravid. Så kan du og mannen ta en velfortjent hotellweekend med spa og kose dere - bare dere... Nyt hverandre og kos dere før babyen kommer!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 I min verden er det en kjempekoselig ide! Og jeg hadde ikke regnet med å få middagen ute sånn hos venner, men greit om du presiserer at man må betale selv. så kan de som føler de har råd og lyst bli med
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 syns det går ann og nevne at du planlegger noe. men at du ikke har så mye penger. men det hadde hvert morro om flere ville bli med. legg frem hint til at du ikke har mye penger og at du vil ha dem med. hadde det hvert min mor så hadde jeg spurt rett ut. min mor og jeg har så åpent forhold så vi spør hverandre om slikt rett som det er. ber med den andre men sier at fint om du betaler selv. er tanken som teller. koselig og gjøre noe sammen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg skjønner at jeg ikke kan be de med som i en invitasjon, det blir isåfall et spørsmål om de har lyst til å bli med ut å spise, på samme måte som om vi drar på restaurant en søndag, og sender ut noen meldinger for å høre om flere ønsker å bli med:) Men skjønner poenget ditt, og hadde det ikke vært for at huset står på hodet grunnet flytting på det aktuelle tidspunktet kunne vi hatt det hjemme. Men kan høre om min eller hans mor åpner huset f.eks:) Takk for tips. Hi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Når det er snakk om runddag, så kunne jeg aldri i verden får meg til å invitere folk på middag og så be de betale for maten selv!! Jeg anser meg selv som ganske så jordnær, og vi har stadig vekk spleiselag med venner. Men ikke når det gjelder feiring av bursdager. jeg hadde blitt veldig paff hvis jeg ble bedt i bursdag og så ble bedt om å betale regningen! Lag heller en koselig middag for familie og venner hjemme. Du kan jo evt bestille mat dersom du ikke orker å lage. Ellers så er det jo ikke noe i veien for å lage en liten fest for samboeren din selv om du er gravid
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har bestemt meg for ikke å gå noe mer i selskaper hvor man som gjest må betale alt selv. En venninne hadde leid lokale; gjestene måtte betale inngangspenger og mat/drikke selv. I tillegg hadde jeg med gave. Et vennepar inviterte til bursdagsfest, fikk gaveønske på mail sammen med invitasjonen. Ingen matservering, bortsett fra kaker, drikke måtte betales selv, men ingen inngangspenger da :-) Felles for venninna og paret er at de har meget god råd. Skal man ha fest, så bør man kanskje ha det hjemme, hvis man ikke har råd (eller vil ta seg råd som disse jeg nevner). Koster ikke så mye med koldtbord og kaker og litt pappvin hvis du får låne hjemmet til noen i familien. Lykke til med feiringen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå