Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Når man gifter seg så lover man "Jeg tar deg, NN, til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager inntil døden skiller oss. " men som samboere lover man hverandre ingenting er det derfor det er så mye utroskap og at man ikke stoler på partneren?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Neppe! At det gjennomsnittlig er flere samlivsbrudd blant samboere kommer nok av at mange har flyttet sammen "på prøve" og at mange ikke kommer så langt som å gifte seg før det tar slutt. Det er nok en større andel blant de som velger å gifte seg som er sikker i valget sitt enn blant de som velger å forbli samboere. Men dette sier ikke noe om det enkelte par.. Hilsen gift på andre måneden
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Jeg og min samboer har lovet hverandre respekt, troskap og evig kjærlighet. Du må være klar over at her på siden er det mange veldig unge, som har bøitt mer eller mindre planlagt gravid med en mer eller mindre tilfeldig type, og så har de bodd sammen litt, og kaller hverandre samboere. Har ei venninne som hadde en kjæreste når hun gikk på gymnaset, de ble gravide, og så ble de samboere. Hadde de hatt penger til det så hadde sikkert giftet seg. Varte bare et par år. Skilsmisse statistikkene, snakker da om de som faktisk er gift så er det ikke så mye bedre enn for de som er samboende med barn. Men voksne folk, med jobb, hus, barn som har vært sammen i årrekker og lever stabilie liv sammen fordi de ønsker det, er jo i en litt annen klasse samboere, enn de som bare bor sammen en periode. Akkurat som de som har vært gift i 20 år, sannsynligvis er gift i 10 år til, men at de som har x antall skilsmisser bak seg, sannsynligvis blir skilt en gang til før tiåret er omme, er temmelig stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå