Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 ... Hva om jeg blir gravid igjen??? Fikk jo beskjed på sykehuset at jeg ikke kunne føde normalt og heller ikke få flere keisersnitt nå da grensen er tre. Blir man påtvunget abort da eller? Bare av ren nysgjerrighet :-P
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Beckham har fire keisersnitt.. (men hun risikerte liv og helse ved å gjennomføre dette) Hva med å sterilisere deg.. du ønsker vel ikke satse livet ditt vil jeg tro... du har jo tross alt tre barn som trenger deg.. Abort kan ikke tvinges uansett... men risikoen for at noe går galt er STOR
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Har ikke Posh hatt 4 keisersnitt da? Vet om ei som venter nr 4 nå, og hun har hatt ks alle gangene og skal ha det nå og, så det går jo tydeligvis an...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg kjenner to stykker som skal ha sitt 4.ks nå, og legene følger de bare nøye opp. Så det var ikke påtunget noe som helst på dem....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Man blir ikke påtvunget abort, men forholdene der nede blir jo verre og verre for hvert keisersnitt. Det blir mer og mer ubrukelig og hardt arrvev og fibrøst bindevev for hver gang man kutter i hud, fett, muskler, fascie og inn i livmor. Og du risikerer styggere arr, brokk (innvoller som protruderer gjennom den svakere og svakere bukveggen din), revning av livmor, livmor som gror fast i bukveggen eller andre nærliggende strukturer, massevis av sammenvoksninger som kan vanskeliggjøre senere inngrep for andre lidelser, osv osv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har hadd 3 ks,og legen sa til meg at jeg kunne ha fått 5 om jeg ville. Spørs vel litt på hvordan livmoren har taklet snittene fra før kanskje? Synes alle får forskjellige beskjeder jeg. (Jeg steriliserte meg)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Ok, var bare nysgjerrig, ikke for noe annet Jeg er absolutt ferdig med å få barn, koser meg med den familien jeg og mannen har skapt. Mannen min har tatt seg av steriliseringen, så her går alt trygt for seg HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Det at noen har hatt 4 keisersnitt og overlevd betyr ikke at dette gjelder alle. Legen ser an livmoren og kan se om de vil tåle enda ett svangerskap eller trolig ikke. Livmoren kan sprekke der den er blitt åpnet og det vil da stå om mors liv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Min mor har tatt fire keisersnitt, og klart seg fint. Tror de fikk beskjed etter nr. tre at de ikke anbefalte fler, men var aldri snakk om noen maksgrense. Blir du gravid igjen er det på eget ansvar, og du kan ihvertfall ikke si du ikke var advart om at det kunne være risikabelt.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Moren min ble gravid selv om faren min steriliserte seg, siden mannlig sterilisering ikke er 100% effektivt. Hadde nok sterilisert meg selv, om jeg var deg
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Det er jo kvinnen som tar en sjans hvis hun får mange barn og alle blir forløst med ks. Legene gjør så godt de kan, men oppstår det komplikasjoner må du selv ta ansvaret.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Da jeg fikk eldste, så var der ei på avdelingen som nettopp hadde fått sin 5. med KS(altså alle 5 var forløst med KS).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Det er forskjell på hvor godt en kvinne tåler keisersnitt, hva slags arrvev man får, hvor stor svakhet det blir i arrvevet i livmoren osv er individuelt. En kvinne kan oppleve at livmoren sprekker i 8.mnd tredje gangen, mens en annen kvinne kan ha 5 svangerskap med keisersnitt uten komplikasjoner. Om du skulle bli gravid blir du ikke tvunget til abort, men vil få hyppigere kontroller, bli opplært i hva slags symptomer du skal være obs på osv. Er livmoren din veldig svak vil de kanskje måtte ta et planlagt snitt litt for tidlig, og du risikerer komplikasjoner både før, unger og etter snittet. Men du får selvfølgelig bære frem barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå