Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jenta vår er nå 2 mnd gammel. Vi har alltid brukt helt siden ho er født å bade henne 2 ganger i uka. Hvor ofte skal man egentlig bade en liten baby?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 2ganger høres greit ut.. Man skal ikke bade babyene for ofte, for da kan de få tørr hud, men det må du se an litt. Hver dag er kanskje for mye, men et par ganger i uka er ikek farlig.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Vi bader vår lille to-tre ganger i uka. Synes det er viktig å bade flere ganger i uka, da det er da man kommer godt til overalt. Men nå har jeg en skikkelig valkebaby da
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 2 ganger i uka er max. Bruk kun olje i vannet. Det er ikke nødvendig å bade så ofte som 2 ganger i uka, men det er greit med tanke på vanntilvenning.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Olje i vannet bør man unngå. Det tetter porene, huden kan bli avhengig av å få tilført fuktighet fra utsiden og det gjør at babyen har vanskeligere å regulerer temperaturen. Bruk heller en liten dæsj "såpe" om det er helt nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Takk for svar men nå ble jeg litt forvirret siden flere svarte noe annet så jeg er så usikker hva som er rett... ok 2 ganger i uka er vel greit men olje eller ikke olje? Jeg bruker å ha litt mandelolje oppi og en liten dært baby badeskum...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 De lærde strides. Men det er mer og er vanlig å anbefale å kutte de dråpene med olje. Har babyen tørr hud kan du heller bruke det innimellom. Badeskum trengs heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Tror det står i bøker at man skal bruke litt olje pga at babyhuden er så sensitiv. Jeg brukte bare olje ei god stund, til jeg syntes det luktet vondt av håret til babyen. Da begynte jeg å bruke en babysjampo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå