Gå til innhold

Saken om nisseluer på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Informasjonen fra skolen er temmelig dårlig, og vi vet svært lite om hva som har skjedd i saken. Det virker mer som om det er en lærer som har bæsja på leggen, og ikke tenkt så veldig langt. Skolen prøver etter beste evne å dekke over.

Denne gangen var det grunnet de flerkulturelle, men tro om de hadde fått samme oppmerksomhet dersom det var en kristen begrunnelse?

Kjenner flere Kristne som forbanner Julenissen og alle andre nisser, og mener at den ikke hører julen til! Ingen nissefest og nissesanger der i gården Nei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva grunnen er. Barn er vant til å ha nisser og nisseluer rundt seg til jul, og da kan de fortsette med det. Jeg tar ikke denne tradisjonen vekk fra mine barn selvom de må ta aldri så mye hensyn til andre til vanlig.

Skrevet

Julen var opprinnelig en hedensk skikk...........................................

Skrevet

Men en rektor på skolen kan heller ikke bestemme at de få kristne som tenker det skal bli hørt. I Norge er det lang tradisjon med nisser i julen.. da hovedsakelig fjøsnissen, men colanissen er godt intergrert, og er nok kommet for å bli.... Jeg er kristen selv, og min prest pleier å si at julen er stor nok til både nissen og Jesus... og det syns jeg han har rett i..

Nei, vi skal ikke tulle med gamle tradisjoner.. Bra vi aksepterer mange andres tradisjoner og kulturer, men vi burda ha plass til å akseptere vår kultur og tradisjon også!!!

Skrevet

Det har da ikke noe med at julen opprinnelig var hedensk skikk. I dag handler julen om nisser, engler, jesubarnet, gaver, mat.

Jeg synes det blir galt å nekte barna å feire jul slik som vi i mange hundre år har gjort.

Skrevet

Det er ca det jeg prøver å si, 18:34. Siden det opprinnelig ikke finnes noe kristent ved jula, ville det faktisk vært mer flerkulturelt og dermed politisk korrekt å oppfordre til en så nissete feiring som mulig. For ikke å støte eventuelle hedninger.

Skrevet

Det kommer tre sider til om saken i Drammens Tidende i morgen, så kanskje du får litt mer info da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...