Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Min seksåring får aldri gaver til jul eller bursdag fra farssiden. Men vi gir alltid til de; tegninger og bilder og lignende. Tidligere har han ikke tenkt noe over det; men nå kom altså spørsmålet 'Hvorfor får jeg aldri noe av farmor?' Jeg vet hva jeg har lyst til å si, men sier det ikke av den enkle grunn at hvis man ikke har noe pent å si så kan man la være. Har noen ett råd eller to komme med?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Du kan si at du ikke vet svaret. Du vet ikke hvorfor farmor ikke gir noe. Du kan fortelle henne at alle har ansvar for egne handlinger og selv om du (altså mamma) skulle ønske at farmor gir, så kan du ikke rå over hva andre mennesker gjør... De velger selv sine handlinger... DU kan jo alltid si at gaver er ikke det viktige osv.. men ikke unnskyld henne.... for det kan hun gjøre selv om hun er lei seg for det.... LYKKE TIL
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Hvorfor gir de ikke gaver da? da kan man prøve å gjøre det litt mer forståelig og barnevennlig...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Tror jeg ville spurt farmor rett ut. Enten får du en forklaring du kan pynte litt på før den gis seksåringen, eller så vil kanskje farmor skjønne at hun bør gi noe.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg vet virkelig ikke hvorfor de ikke gir noe. De har ingen andre barnebarn enn vår gutt. Fikk kort i posten av farmor i dag. Hun skrev at hun håpte at Julenissen kom med alt han ønsker seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå