Gå til innhold

Spørsmål til lavkarbofolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til lavkarbofolket.

Har dere gått ned mange kilo?

Skal dere spise på denne måten hele livet?

Følges dere opp av lege som måler kolesterolet osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått på lavkarbo siden jeg var liten (7 år) og er normalt slank. Nei, følges ikke oppe av lege annet enn på vanlig bedriftshelsekontroll.

Tror det er Ketolyse-folk som må følges litt mer opp siden de spiser mye mer fett.

Jeg spiser ganske lite fett, mer proteiner og lite med karbohydrater.

Skrevet

Jeg har gått ned til sammen 32 kg på lavkarbo.

Jeg skal spise slik resten av livet, for "normal" mat gjør meg syk, slapp og feit.

Legen min følger det ikke opp, han mener det er riktig for meg så lenge jeg føler meg bra. Og DET gjør jeg!

Skrevet

Oj, 32 kg, hvor mye veide du før du begynte? Funker vel ikke like godt for normalt slanke folk?

Skrevet

Veide 109, veier nå ca 77-78. Skal ned til ca 70, eller - kroppen stabiliserer seg når det er passe... Har gått på lavkarbo i 14 måneder nå, og har ikke tenkt å slutte med det.

Skrevet

gikk på lavkarbo en stund, men ble for tynn.. har ikke gått opp noe heller etter at jeg nå spiser normalt,da.. Gikk ned 17 kilo..og veier 52 kilo. (er 167)

Skrevet

Jeg er 165 og veier 55, vil det være poeng for meg å gå på lavkarbo for å bli enda tynnere og for å stramme opp?

Skrevet

Nei, du er pr def normal/undervektig... Tren styrke to ganger i uka så har du stramma opp på noen måneder.

Skrevet

Har dere gått ned mange kilo? Ja, tilsammen. Men jeg har vært gravid 3 ganger og derfor aldri komt i mål mellom hver graviditet. Nå er det noen måneder siden fødsel og jeg er 4 kg. i minus fra før jeg gikk gravid den siste gangen.

Skal dere spise på denne måten hele livet?

Ja, bør nok det. Har pcos, og lavkarbo er det eneste som stabiliserer hormonene mine til tilnærmet normale verdier.

Følges dere opp av lege som måler kolesterolet osv?

Nei, har ingen behov for å følges på dette området. Det har alltid vært fint, og er sansynligvis enda bedre på lavkarbo.

(om du sikter til at man får høyt kolesterol av alt fettet, så kan jeg bare si at jeg ikke spiser store mengder med fett selv om jeg spiser lavkarbo)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...