Gå til innhold

Har jeg en unormalt grisete og vimsete toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang hun får en drikkekopp velter hun den. Hver gang! For hun sitter så urolig og skal fekte med armene hit og dit. Maten kaster hun på gulvet når hun er mett (trenger desperat råd for å få en slutt på dette, hun hører ikke etter når jeg irettesetter henne)

Alt skal fikles på og slenges på gulvet, ingenting får ligge/stå i fred så det ser egentlig helt bomba ut her når hun er våken og hjemme.

Til og med møblene flyttes på. Alle bøkene og DVDfilmene hennes er ødelagte.

Så ser jeg bloggene til andre mødre med barn på samme alder. Barn som alltid ser velstelte og pene ut, huset er alltid ryddig og rent, de har til og med fin og dyr pynt stående fremme! Og så legger de ut salgsannonser på møblene sine som de har hatt i noen år og skriver at de ser ut som nye og har ingen riper. Mitt bort er fullt av riper og det er tegnet på. Det meste er tegnet på egentlig. Er min unge rett og slett en drittunge? Eller er barna på disse bloggene jeg har kommet over sjeldne englebarn?

Jeg tror kanskje jeg trenger litt tips til disiplinering og oppdragelse. Føler jeg har feilet stort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blogger...!? Tror du på bilder i blogger?

Skrevet

Barn er forskjellig og oppdragelse er forskjellig.

Vi måtte lære vårt barn å grise da hun var 1,5 år. Hun ville ikke en gang spise før vi hadde tørket av smekken......

Det der har gått over nå, men fremdeles er hun nøye på at vi tørker opp om det blir sølt.

Skrevet

Som en annen her sier, alle barn er forskjellige!

Min 2-åring er av typen som roper "Å, nei" hvis hun søler, mister noe eller noe blir ødelagt. Så hun er super nøye på slikt. Men tror ikke det er så uvanlig at en 2-åring er grisete og vimsete.

Men å kaste mat på gulvet er en uting, så der bør du være veldig konsekvent... uansett hvilken måte du velger. Har du forsøkt å ignorere henne når hun kaster maten, i stedet for å kjefte? Det kan jo være verdt et forsøk, så får du heller servere mat som er lett å vaske bort de dagene du prøver ut dette. Kan jo være at hun gjør det for å få oppmerksomhet når hun er ferdig med å spise?

Skrevet

Om du har en drittunge?? Nei, du har en vanlig to åring. Min fyller 3 i neste mnd. Stoffsofaen min som engang var lysegrå er full av flekker. Stua her er konstant tilsmusset med perler på gulvet, youghurtflekker på bordet, smuler her og der som hun kansje har spist av en brødskive mens jeg var på do. Løper etter henne omtrent med Jif mopp og vaskeklut! Bloggerne steriliserer vel huset før de tar bilder og vasker ungen, ikke vanskelig det..

Skrevet

Unger er rett og slett forskjellige.

7- åringen min kunne ikke fordra å bli grisete på fingrene, han vasket seg så fort det var en flekk med ett eller annet på fingrene hans. Har et fantastisk bilde de tok i barnehagen da de ville fingermale med han, de helte maling på et ark og overtalte han til å dra den utover med fingrene. Ser du bare på uttrykket i ansiktet hans skulle du tro han opplevde det ekleste et menneske kan utsettes for ;)

Har fire barn og de er veldig forskjellig i alt fra aktivitetsnivå, søvnbehov og evner. Mens en har vært litt bedagelig har en annen klatret opp på toppen av spisestuebordet 11 mnd gammel.

Men ingen av dem har griset noe særlig, men det kan godt være fordi jeg selv misliker gris. Jeg har alltid sittet ved siden av dem med kluten klar, tørket de på hender og rundt munnen flere ganger underveis i måltidet og aldri akseptert at mat har blitt kastet rundt, da har den rett og slett blitt fjernet.

Men har opplevd blyantstreker på veggen, et knust vindu, blomsterpotter som har ramlet i gulvet osv. slike ting er vanskelig å unngå. Det plager meg heller ikke. Jeg har likevel duker på bordet og pynteting fremme, jeg aksepterer ikke at ting herjes med og ødelegges bare for å gjøre det altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...