Gå til innhold

Termin og bursdag kræsjer...

Anbefalte innlegg

Gjest April barn <3
Skrevet

Storebror blir fire år til våren, har termin samme dag.

Vet at det er lite sannsynlig at jeg får akkurat på terminen, men er så

redd for at bursdagen blir ødelagt/avlyst i siste liten.

Denne dagen havner på en fredag. Ville dere lagt feiringen til en av dagene den helga eller ville dere tatt det en eller to helger før termin? Kan ikke ta det etter termin, da kræsjer det med påska.

Alt må tenkes på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gutt på 4 år kan mest sannsynlig forstå litt.

Ville prøvd å forklare ham at det kan være han blir storebror på bursdagen sin, og at dere derfor feirer bursdagen hans tidligere /senere.

Dere kan spørre ham hva han vil; vil han ferie dagen sin FØR bursdagen, eller vil han vente med å feire dagen til han er blitt storebror,

Selv ble nr 2 født 6 dager før nr 1 fylte år. Hadde termin 2 dager etter nr 1s bursdag, men nr 1 kom 11 dager før termin så jeg tok det som en selvfølge at det gikk bra.

Du kan jo også ta høyde for når tid nr 1 kom. Kom han lenge før termin kan du planlegge å ha bursdag på dagen hans. Kom han lenge etter termin kan du også ha bursdag på dagen hans...

Skrevet

Bak noen boller og ha dem i fryseren, og allier deg med noen (bestemor, venninne). Da kan dere feire på dagen nesten uansett, enten med en fersk baby eller før fødsel. Om du skulle være midt i fødsel eller ikke rukket hjem fra barsel enda kan din allierte sørge for en fin feiring/markering på selve dagen likevel.

Skrevet

hei.akkurat det samme skjer her.

har termin med barna mine dagen etter min datters 6 års dag.

men da får vi enten feire før eller etter hvis det skjer til termin :)

Skrevet

Hei :) Jeg fikk en lillebror på bursdagen min;) Hehe.. husker ikke mye av det, men har fått en del historier i ettertid :)

Er sikker på at 4. Åringen får en like fin bursdag om den feires en uke eller to før :)

Gjest April barn <3
Skrevet

Takk for flotte svar :)

Han mener selv at han må feire dagen før han blir storebror. Ble visst viktig for han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...