Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 At jeg måtte skaffe meg 100% jobb før jeg blir gravid fordi jeg sikkert kom til å bli mye sykemeldt. Jeg jobber 20% fast+ 50% vikariat og løse vakter. Skjønner at hun mener det beste for meg og barnet. Men MÅ jeg virkelig bytte jobb til noe jeg hater kun fordi jeg KANSKJE kan bli sykemeldt HVIS jeg blir gravid?! Jeg er forressten singel.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Dersom du er singel regner jeg med at du er nøye med prevensjonsmiddel når du har sex, så det er vel egentlig ikke noe du må ta stilling til..
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Var hos gynekologen for fertilitetsprøver da jeg tenker på å muligens bli singel mamma.... så jeg må jo ta stilling til det. Jeg har utbetalt rundt 23 000 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Er du singel med fare for å bli sykmeldt i svangerskapet, er det nok særdeles lurt å forberede det økonomiske før en eventuell graviditet med en høyere faststilling, ja.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg har ingen sykdommer eller noe som gjør at jeg skal være mer utsatt for å bli sykemeldt enn andre da... er det sååå vanlig å bli sykemeldt altså? HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 De er ikke sååå vanlig å bli sykmeldt, men er du alene og gravid (noe som er tungt nok i selv), bør du ha økonomien i orden.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Det lønner seg i hvert fall når NAV skal regne ut svangerskapspengene dine.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Takk for innspill dere. Jeg vet jo innerst inne at det er sikkert det lureste... får sjekk ut Finn og NAV om ledige jobber og iallefall søke.. trenger jo ikke svare ja før jeg blir gravid ;-) Sleipt?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 selv sørget jeg for å ha 100% jobb før jeg prøvde å bli/ble gravid. Ikke så mye pga sykemelding, men pga permisjon og lønn... Sleipt nei, det kalles å sikre seg. Og alle arbeidsgivere vet at en konsekvens av å ansette kvinner er at de kan bli gravide, sånn er det bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå