Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Noen som vet om nesespray (otrivin) kan være skadelig ? Er helt pottetett i snuta og saltvann funker rett og slett ikke. Klarer ikke lengre å puste men munnen så har kjøpt otrivin. Har nå gått på denne 8 dager i dag, til og begynne med bare om natten, men ettersom forkjølelsen er verre er jeg oftere tett. Kan jeg fortsette å bruke denne ? Alternative er vel å puste med munnen ??
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Det er ikke optimalt å bruke Otrivin dessverre. Jeg hadde også tett nese da jeg var gravid, fikk ikke puste med nesa. Brukte saltvann i det lengste, og i alle fall på dagtid. Fikk etterhvert lov å bruke Otrivin nesespray for barn for å føle meg bedre. For voksne brukte jeg kun siste uken før fødsel. Husker ikke helt hva som gjorde at det ikke anbefales, men ville brukt det minimalt om jeg var deg, og da kun den for barn. Hør med jordmor/lege :-)!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Det sies vel at en skal unngå slik nesespray, men det er veldig mange som bruker det masse under graviditet. En produserer mer slim når en er gravid og er derfor oftere tett i nesen. Faren er at livmorslimhinnen kan trekke seg sammen eller noe sånt. Men lite sannsynlig. Personlig er jeg misbruker av nesespray, var det også da jeg var gravid...Du kan trygt bruke otrivin om det bare er under en forkjølelse vil jeg si. Det kan være en ide og bruke nesespray for barn for dermed å redusere dosen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg brukte Otrivin for barn da jeg var gravid, hadde bihulebetennelse og måtte bare bruke det, men brukte det ikke mer enn 10 dager som står på flaska. Legen min sa at det var minimal risk at noe skulle skje og iallefall når man bare bruker den 10 dager, skjedde iallefall ikke noe med gutten min Det som er litt morsomt er at jeg kjøpte otrivin i Sverige. I pakningsvedlegget der står det at det ikke er noe farlig å bruke otrivin under svangerskapet mens det står noe helt annet i den norske. Hun som jobba på apoteket hadde heller aldri hørt noe om at det var farlig så tror det er mer det at det er for lite forsket på dette og det norske selskapet vil bare forsikre seg om at hvis det skjer noe er det ikke deres feil.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Jeg brukte Otrivin for barn gjennom hele svangerskapet. Saltvann var are en vits for jeg var konstant tett. Prøvde jeg en dag uten hadde jeg ikke sjangs til å få puste. Jeg har en helt frisk og fin baby på 2 mnd. i armene nå så ho har ikke tatt noe skade
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Legen min sa det var greit for barnets del, men ingen bør jo bruke Otrivin for lenge da slimhinnene kan bli skadet. Min lege foreskrev en kortisonspray som heter Nasanex (eller Nasonex, husker ikke), som gjør at tettheten går bort. Be om å få resept på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå