Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg fikk min første i september, og han er 3 mnd idag:) Kjenner jeg allerede har lyst på en til.. er jeg gærn? noen med erfaring på to så tette? argumenter for og imot ? Sønnen min ble tatt med hastekeisersnitt da.. må man vente en stund før man blir gravid igjen da?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Jeg og hadde veldig lyst på en til med en gang da min første var bare noen mnd gammel. Alt er så enkelt da (så lenge baby ikke har kolikk osv). Men det blir mer krevende etterhvert kan jeg love deg. Jeg fikk nr.2 da eldste var 20 mnd. Har vært veldig hektisk til tider, men nå begynner det å gå seg til (eldste er 3, 5 yngste er snart 2). Nå ser jeg tendenser til at de kan leke litt sammen, så de kommer nok til å få mye glede av hverandre senere. Så lenge du er innstilt på at det blir hektisk iallefall til minsten er rundt 2 år, så er det bare til å gå for nr. 2 :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Jeg hadde ventet litt, kost meg med det første barnet. Det savnet jeg, og kunne få egentid med ett barn. Har tvillinger jeg da. Jeg tror også det er enklere med tvillinger i starten enn med ca 1 års mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Jeg hadde heller ikke noe imot å starte på nr 2 når første var 3 mnd. Det meste hadde gått som en lek fram til da. Veeeldig glad vi ikke gikk for en til da. Et par mnd senere var nemlig ikke situasjonen så idyllisk lenger. Da var han blitt veldig krevende og sov omtrent ikke, verken natt eller dag. Ble gravid igjen når han var 18 mnd, det var krevende nok, så angret litt på at vi ikke ventet enda litt lenger. Nå er minste blitt 7 mnd og er heller ingen sovebaby. Storebroren er inne i en periode der han tester grenser hele tiden og er vanvittig sta og viljesterk. Så det har vært krevende måneder og jeg er sliten både fysisk og psykisk.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Greit å få litt innspill! Dagene har jo gått (og går) som en drøm! BARE koser meg.. Men ser jo at det kan endre seg litt etterhvert! Bør vel kanskje se an litt etter hverdagen blir litt mer utfordrende Men guuud, har jo lyst! men redd jeg kan gå på em smell :/ hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Jeg hadde det fint og koselig jeg også, frem til hun var 5 mnd. Da sluttet hun å sove, og livet ble et helvette. Da hun nærmet seg 2 år begynte det å bli bedre, og etter det har hun og jeg bare hygget oss. Jeg koser meg sånn med bare henne. Mens hun var 3 år, gikk jeg ned i stilling så jeg fikk enda bedre tid med henne. Nå har jeg en liten til i magen, og førstemann blir 5 år ved terminen, og hun gleder seg til å bli storesøster. Jeg er sååååååå glad for at jeg ikke engang hadde lyst på én til etter fødselen, jeg er så glad for at jeg ikke visste om begrepet "to tette" en gang. Men alle opplever jo dette ulikt, selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå