Gå til innhold

Spontanabbort - uten å være klar over det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i følge egne beregninger i uke 10. Tok fire graviditetstester for rundt tre til fire uker siden der alle viste positivt resultat. Har og vært på første legeundersøkelse. Likevel har jeg lyst til å ta graviditetstest hele tiden, for å forsikre med om at jeg fortsatt er gravid. Så lurer egentlig mest på om det er mulig å ha spontanabbort uten å merke det? Har mye vondt i hodet og er småkvalm dagen lang, og vet jo at dette er typiske symptomer på at jeg fortsatt er svanger. Men som gravid for første gang er det som dere nok forstår en del usikkerhet ute og går.

Håper på svar!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Skjønner følelsen din. Den første tiden er vanskelig. Og alt blir mye bedre når du begynner å kjenne liv, se magen vokse og vært på UL.

Spontanabbort ville du ha lagt merke til. Men det er noe som heter MA (missed abortion). Det mener jeg du ikke legger merke til.

Dette er ikke for å skremme deg! For høyst sannsynelig er alt bare bra med deg :)

Jeg har hatt det på samme måte som meg, litt redd for at noe galt har skjedd. Så jeg bestilte meg tidlig ultralyd hos en privat jordmor. Der fikk jeg se en liten krabat som var i full vigør. Det har også fått meg til å slappe mye mer av :)

Lykke til

Skrevet

Det går ikke an å spontanabortere uten at du merker det;-) Det som derimot går an er at fosteret ikke utvikler seg som normalt og kroppen ikke støter det ut, men dette er sjeldent. Dersom du bruker mye tid på å bekymre deg så kan det være greit å bestille en ultralyd privat. Men mest sannsynlig er nok alt i skjønneste orden;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...