Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Har vært tett i nesen og forkjølt/influensa i et par mnd nå. Igår var jeg helt tett og på hodepinen å dømme så skønte jeg at jeg måtte ha bihulebetennelse.. Hodepinen har gitt seg idag, men jeg er enda småkvalm/slapp.. Burde jeg likevel be om antibiotika fra legen?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 ahh sånn har jeg og gått i flere mnd.Skjønte ikke at det var det før legetime nr 3.Fikk penicillin på dagen og har fått et nytt liv:) jeg har vært så¨trøtt og slapp lenge,halsbetennelse hele tiden pga bakterier fra bihulene.Ja du burde absolutt få noe for det, i tillegg til å skylle nesen med saltvann.( Kok 1 liter vann med en spiseskje salt). Han legen jeg var hos fortalte at mange leger mener det bare skal gå over,men det gjør jo ikke det på alle.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Synes det er litt rart at det er bihulebetennelse hvis du bare hadde hodepine en dag. De gangene jeg har hatt det har jeg hatt kjempevondt i hodet og smerter i ansiktet (bihulene) (i tillegg til at jeg har hatt masse grønt snørr...beklager). Dette har vart i mange dager (kanskje en uke) før jeg har fått antibiotika. Men det er kanskje forskjellig fra person til person. God bedring uansett hva det er :-)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Bihulebetennelse går som regel over av seg selvl.Men har man gått og vært litt mer enn "Vanlig forkjøla";- altså redusert allemenntilstand, i over 3-4 uker, så gjør som regel legene noe...Prøver gjerne peniciclin f.eks, eller annen mer målrettet medisin enn den man kjøper i kassa på Prix. Så ville tatt turen til legen, men ikke legg hovedfokus på bihulebetennesle i en dag eller ot, men på det faktum at du har vært fokjøla og litt mer syk enn en vanlig forkjølelse så lenge som du har..For bihulebetennelsen er nok et resultat av den, og ikke noe som har oppstått av seg selv..Om du skjønner hva jeg mener:o)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Har hatt bihulebetennelse sikkert 20 ganger, har aldri gått over hos meg av seg selv, har alltid måtte begynne på antibiotika, men da har jeg begynt å bruke det når det gjør skikkelig vondt. Høres litt rart ut at du hadde vondt i hodet bare en dag og så gir det seg hvis du har bihulebetennelse. Hvis du bøyer deg ned med hodet mellom beina og det presser skikkelig og gjør vondt har du det sikkert. Jeg hadde ventet litt med å få antibiotika til det gjør mer vondt, for det kan jo hende det går over på deg, er jo ikke noe vits å gå på det hvis du ikke trenger. Noe som er kjedelig med antibiotika at man får så lett soppinfeksjon Men hadde gått til legen fordet siden du har vært så lenge syk. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå