Gå til innhold

Uff, jeg vet at det er et luksusproblem, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvorfor ender det nesten hver jul opp med at jeg på forhånd vet hva jeg får i julegave, vet hva mannen får og ungene får. Jeg som elsker overraskelser!!

Av en eller annen grunn så er det slik at siden jeg er logistikkansvarlig i Familien AS, så er det meg folk ringer for å høre om ønskelister. Det er helt greit. Det er også greit at de sier noe om hva de har kjøpt til barna slik at jeg kan stryke det av lista, men hvorfor føler voksne mennesker et behov for å fortelle meg hva de har kjøpt til meg?

JEG VIL IKKE VITE DET! Jeg vil heller ikke peke ut en genser i butikken og snu ryggen til og late som jeg ikke skjønner at jeg får den til jul, eller at noen ringer meg fra butikken for å spørre om jeg ønsker meg 2 eller 3 av de tallerkenene. Jeg ønsker meg en pakke på julaften som jeg ikke vet hva inneholder! Jeg får ikke mange pakkene uansett. Så om bare 1 var en overraskelse hadde jeg blitt så glad.

Og, jada. Selvfølgelig er jeg takknemlig for at jeg får julegaver og alt det der. Jeg hadde bare vært bittelittegrann mer takknemlig om de i tillegg var noe jeg ikke visste om på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, det høres veldig kjedelig ut. Jeg elsker overraskelser, og har sjeldent ønsker. Derfor må folk bare tenke ut selv hva de har lyst å gi meg. ;)

Skrevet

Som du selv sier: LUKSUSPROBLEM!

Jeg har det full kontroll jeg også, å vet stort sett alt hva alle i familien får. Men jeg later som ingenting å er like overrasket som de når de pakker opp.

Jeg surmuler ikke av den grunn.... vi voksne får lite gaver, å det er helt greit. Jula er til for ungene!

Skrevet

jeg er faktisk med og kjøper flere av gavene til barna mine, og her ringer de fleste meg,. kjipt men syns det er litt moro og kunne være med og påvirke hva andre kan få.

tenker ikke så mye over det etter gavene er kjøpt.

syns det er gøy og være med og handle gaver for andre.

lillesøster, og litt eldre folk.. som oldeforeldrene til barna.

Skrevet

Samme her. Jeg kan godt vite hva alle andre får,- for også her er det JEG som styrer gavelister. Både de gaver vi får og gir.

Men JEG kvier meg for å si hva jeg ønsker meg,- for da får jeg det..Jeg vil bli overrasket.Trenger ikke være noe dyrt, eller eksklusivt. Smykker fra Glitter,- lipgloss,- skjerf, flaske vin (selv om pakkene der er litt for avslørende)....Samme hva det er, så lenge jeg ikke får vite det eller se der på innpakningen kanskje???

MEn neida...Sier jeg 5 ting jeg ønsker meg, så får jeg disse....Nesten semme hva det koster....Synes det er ekkelt og få Puslklokka med GPS til 3000 jeg ønsker meg (for det var det jeg kom på jeg ville ha da de aktuelle givere spurte),- istedet for å få et smykke til 99,- som jeg ikke har PEILING på hva er før det er åpnet...For å sette det på spissen:o) Men jeg prøver jo og holde ønskene innefor "budsjett" da..har jo selv en makspris på gaver jeg kjøper og prøver og ikke ønske noe som koster mer enn det:o)

Skrevet

men, kjære deg, du får jo oppdra folk rundt deg da! For det første skulle det være unødvendig å fortelle deg hva de har kjøpt til barna/mannen/deg osv slik at du skal stryke det av listen? Kan ikke folk snakke seg imellom istedet? Uansett, hvis de er i ferd med å fortelle hva de har kjøpt til deg, roper du... Stopp!! Jeg vil ikke vite det... Hvis noen ber deg være med i butikken for å vise hva du ønsker deg, roper du.. Stopp!! Jeg vil ikke vite hva jeg får til jul!... Jeg tipper de rundt deg ikke aner at du synes dette er sårt. Du må si fra kvinne!

Skrevet

Å, SÅ ENIG!

Vet litt for mye jeg også! Men er bevisst på at jeg ikke trenger å vite alt. Oppdrar ungene mine til å holde på hemmeligheter, og de syns det er så stas å laga noe hemmelig til mor og far. :-) Hjelper de litt, og bare det å se gleden deres når de pakker inn noe de har laget selv, er så stort! Viktig å lære at det å gi bort noe man har lagt litt sjel i selv, er utrolig gøy. Og så har min kjære mann endelig forstått at jeg ikke er noen fan av å avtale hva vi skal gi hverandre til jul! Han har også lært at det ikke trenger være noe stort og dyrt Jeg blir like glad for alt, bare det er litt personlig. :-)

Selv blir han superglad hvis jeg strikker sokker til han..hihi..enkle mannen min. :-) Litt vanskelig å gjøre i det skjulte da...

Skrevet

Slik er det her og. Eg kjøper julepresangar til ungane frå besteforeldra, og får ellers pengar av foreldra mine og svigers. Søsken gjev berre presangar til ungane, noko som eg synes er heilt greit. Men eg har tre gamle veninner som gjev julepresangar til kvarandre for under hundrelappen, og dei presangane er det spennande å åpne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...