Gå til innhold

Inspirert av innlegget ang lucia klær..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt når noen bruker penger som forklaring på hvorfor de ikke har sendt med barnet hvite klær denne ene dagen.

Det er så mange løsninger med t-shorter eller laken osv som kan brukes.

En mor i bhg til datteren min hadde helt glemt hele lucia , og det kan skje . Ingen som hengte henne ut for det.. Men til de her inne som unnskylder eller forklarer at barnet ikke har noe hvitt tøy med at det er dyrt , da bør dere virkelig begynne å vurdere absolutt alle innkjøp dere har til dere selv og se hva dere kan kutte ned på av egen fornøyelse slik at barnet kan få en enkel stor hvit t-shorte eller et hvitt laken.

Jeg har full forståelse for at vi alle har forskjellig økonomi , men dette handler ikke om økonomi , det handler om å evne til å være en smule kreativ.. verken mer eller mindre..

Selv er jeg ikke superfan av lucia dagen eller karneval . Men barna har glede av dette . Og for meg er det viktig at mitt barn ikke føler at hun er den ene med klær i farger , eller uten kostyme ..

Vel det var dagens fra meg.. Håper dere alle får en super jul!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du de som ikke har råd til luciaklær overdriver handlingen til seg selv? Jeg kjenner folk som i perioder knapt har hatt til smør på brødskiva. Da er ikke luciaklær eller andre karnevalsklær særlig høyt prioritert. Har man ikke hvite klær så har man ikke det. Jeg har ikke, mannen har ikke, bortsett fra fin-skjorta, men den synes jeg ikke det er OK å bruke i barnehagen. Ellers har alle barna klær med farger på. De vil ikke ha lyse klær. KJøpte en genser i år, fordi eldste måtte ha under konfirmasjonskappen, den er brukt kun 1 gang.

Skrevet

Hi her. Det finnes tonnevis av loppemarkeder og andre steder der det koster en femmer for en hvit t-shorte..

Jeg sa ingen ting om å overdrive handlingen til seg selv. Jeg sa at et eller annet sted kan man kutte ned på noe til seg selv for å få råd til en t-shorte eller lignende. Jeg har levd på nuddler i månedsvis og ikke spist smør på brødskiven mer enn en gang så vet alt om å ha dårligere råd.. Ps jentungen har ikke levd på nuddler i månedsvis , bare så det er sagt...

En hvit t-shorte kan jeg alltids skaffe!!!!!

Skrevet

Jeg har vært "fattig" selv, når jeg var student hadde jeg utrolig dårlig råd. Så det å kjøpe luciakjole til jentungen var uaktuelt. Og de solgte ikke de billige på butikker som europris på den tiden. Men vi tok en av pappan sine hvite t-skjorter på henne, hvite strømpebukser og et rødt silkebånd rundt livet, og vips, der var hun blitt til en kjempefin luciajente. I barnehagen til nr 2 skulle man ikke ta med luciaklær for der hadde barnehagen kjoler til alle. Det syns jeg var veldig lurt faktisk. Da var man sikret at alle fikk kjole, uansett om man var glemsk eller hadde dårlig råd. ;)

Skrevet

Helt enig i at det er lurt at barnehagen har kjøpt inn kjoler osv..

Høres ut som 11:12 har gjort akkurat slik jeg mener alle foreldre bør være i stand til .. Være en smule kreativ!!!!

Hi

Skrevet

I barnehagen hvor jeg har mine barn har de færreste kjøpte Luciakjoler. Nesten alle går i pappas t-skjorte, mammas bluse osv. Og med glitter rundt livet er alle så fine så. :)

Synes det er flott at ikke man skal føle at man "må" handle inn butikkjøpte egne Luciakjoler.

Samme når det er nissefest, da er det et lite mindretall som går i kjøpte nissedrakter. De fleste har røde klær og nisselue. :)

Skrevet

Sn er det hos oss også. Her er de aller fleste foreldreneganske vellstående. Kansje det er derfor ingen er så opptatt av klær, merker, kjøpekostymer ol. Alle vet at det ikke er pengene det skorter på. Til og med barna til foreldre som er blant de 10 rikeste i landet stilte i pappas skjorte med glitter rundt livet.

Skrevet

Jeg ER fattig, er alenemor med 4 små barn. Men kjære vene, jeg har da tatt på gutta hvite kjoler i dag for det, og ALLE har råd til ei pakke med glitter å snurre rundt livet og hodet.. Skjønner at ikke alle har mulighet til å kjøpe luziakjoler, men jeg var så heldig at de fra i fjor passet. Hadde de ikke gjort det hadde jeg tatt på dem mine hvite skjorter, eller lånt av faren min eller en annen person i nærheten. Man trenger da ikke gjøre det så vanskelig, vel...

jeg syns Luzia er en flott tradisjon, barna er så nydelige med hvite kjoler, glitter og lys :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...