Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #1 Skrevet 13. desember 2011 Jeg vurdere og sette hull i ørene på jentungen... hun har sååå lyst på, hun beundrer mine øredobber hver dag. Hun er 5 måneder Er det lurt og gi etter og gi henne det?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #2 Skrevet 13. desember 2011 Hun har så lyst på ja. Særlig. Men for all del, ikke mine ører.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Haha 5 mnd og lyst på? Må si babyen din fikk egene meninger tidlig:) Men jeg syns det er fint med hull i ørene jeg, så blir sikkert kjempe søt med det:)
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 5måneder gamle babyer syns at det meste er spennende, uten å ville ha det. Nei, det ikke lurt å gi henne øredobber. Hun får jo vondt når de tar de, det ser grusomt ut, og hun bør velge slikt selv når hun blir eldre. Er hennes kropp.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Vent til hun kan si ordene, uten å kleise, "mamma, jeg vil gjerne ha hull i ørene for jeg beundrer øredobbene dine så!" Da er hun muligens klar. Det du tolker som hennes lyst er din lyst.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #6 Skrevet 13. desember 2011 Synes nok 5 mnd er vel tidlig å la en jentebaby bestemme selv.. Det er nok uansett mest din lyst som skinner igjennom, jeg tviler på om en baby klarer å tenke såpass at hun har lyst på hull i ørene. Hun vil jo ikke se det selv akkurat. Ville så absolutt ventet til hun en dag ber om det selv, i egne ord, og så tatt det opp til vurdering. Får helt ærlig litt vondt av små babyer som har fått øredobber bare fordi mammaen synes det er sååå nydelig! Men det er meg.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #7 Skrevet 13. desember 2011 Fnis. Du vil virke stokk dum hvis du sier til folk at "hun hadde så lyst på." Derimot kan du si at DU ønsket at hun skulle ha hull i ørene, og dermed ble det slik. Mange delte meninger, men akkurat barnemishandling er det jo ikke, så kjør på hvis du vil, ikke dekk deg bak en 5 mnd gammel jentebaby.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #8 Skrevet 13. desember 2011 Ehh? Piercing på en 5 mnd. gammel baby? Er du stokk dum? Blir skremt av enkelte foreldre....
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #9 Skrevet 13. desember 2011 Babyen din har nok ikke lyst på hull i ørene, unger i den alderen kan beundre mye uten å selv ønske det. Om hun beundrer en ølflaske fordi det glinser så fint i folien betyr ikke det at hun har lyst på en øl. Så ikke ta hull i ørene hennes fordi du tror hun har lyst på, men om DU vil at hun skal ha hull i ørene er det noe annet. Bl.a. i de fleste afrikanske land er det helt vanlig at små babyer har hull i ørene - det ser man også på afrikanske barn i norske barnehager. Og, til du som sa piercing på 5 mnd gammelt barn - piercing og hull i ørene er to forskjellige ting. Hvis man piercer ørene brukes en kanyle som stikkes gjennom øret, hvis man tar vanlig hull i ørene skytes pynten direkte inn. Det er imidlertid mindre sjanse for infeksjon ved piercing enn ved skyting, da skyting gjør at brusket klumper seg og kan føre til infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Synes det er fint jeg! Mange her inne vil nok klikke på innlegget ditt.Lemlestelse,overgrip og du får sikkert høre at du er en grusom mor.Ikke hør på dem! Alle jenter ønsker seg dette uansett når de blir 4-5 år så hvorfor ikke bare gjøre det med en gang? Min niese fikk ikke lov før hun var 12 og det var helt tragisk.Hun var så lei seg i mange år også fordi alle andre hadde det.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #11 Skrevet 13. desember 2011 Mest overrasket over at så få oppfatter ironi.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Er en del feige mammaer som følger den demokratiske oppdragelsen og ikke tør å ta avgjørelser /sette grenser for barna. Hvis du synes barnet ditt skal ha det så gjør det.Du som bestemmer over ditt barn. Vente til hun kan snakke selv? for noe tull. Vi kler da på barna,bader de og legger de uten at de samtykker til dette. Små jenter er fine med søt pynt i ørene.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Helt enig;) de skjønner hverken ironi eller humor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå