Gå til innhold

Frustrert!


c95

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt på fredag og er kjempe spent og usikker på alt rundt dette med graviditeten. Jeg er veldig kvalm og spyr mye. Skal på juleferie og blir nesten nøtt til å fortelle det til foreldre og svigerforeldre, for det blir vanskelig å holde det hemmelig, med tanke på at jeg er så kvalm. Ønsket en time hos legen for å få svar på ting jeg lurer på og om legen kan si noe om hvor langt vi er på vei, med tanke på at vi må si det i julen. Men de på legekontoret var lite imøtekommende. Jeg fikk beskjed om at dette ikke var akutt og jeg ikke var syk så kunne ikke ta meg inn før 12.januar. Jeg er 6+6 på vei i følge en utregning her på nettet, og frustrert over at jeg ikke har noen å spør om det jeg lurer på.

Er det vanlig at de ikke vil ta inn gravide fortidlig?

Jeg har aldri vært gravid før...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gratulerer så mye med graviditeten :)

Tror det er ganske vanlig at fastlegen ikke tar imot den gravide før uke 12, men det er mange som velger å få en sjekk privat. Det koster litt ekstra, men da får du jo svar på ting du lurer på. Mange som velger å ta UL i uke 8. Du kan feks bestille time her:

 

http://www.oslocitylegesenter.no/index.php

 

Vi må også fortelle det til nærmeste famile litt tidligere enn hva vi hadde tenkt med tanke på julen og feiring med alkohol, men da får man jo ihvertfall noen å dele gleden med. Foreldre og familie er jo også en viktig kilde til informasjon. Moren din har sansynligvis gått igjennom alt det du går gjennom nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja jeg gleder meg til å fortelle det og ikke minst snakke med noen som har gått gjennom det samme. God jul og lykke til med graviditeten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...