Gå til innhold

3D Ultralyd - Ja eller nei???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 25 uker på vei, og tenker veldig mye på 3d ultralyd. Jeg har i utgangspunktet veldig lyst til dette, og overalt jeg leser sier de fleste at det er verdt pengene. Mannen min er ikke så interessert i dette, men sier han vil selvfølgelig at vi gjør det om jeg ønsker det. Men han nevner også at for de pengene, kan vi kjøpe noe babyen virkelig trenger. Det har han rett i, da vi definitivt ikke svømmer i penger.. Lurer veldig på om noen av dere har valgt å ikke ta 3d ultralyd, hvorfor? De som har hatt det, var det verdt det osv..

Noe som kanskje er litt mer tabu: Jeg tenker også at det er en fin sjanse til å se om alt virker ok med den lille.. Mannen min sa faktisk at om det var noe galt, så er det antakeligvis ikke noe å gjøre med, og han faktisk ville foretrekke å ikke vite dette til babyen kommer... Wæææ, det startet mange rare tanker hos meg... Synspunkter er hjertelig velkomne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg tok 3D ultralyd med forrigemann for 4 år siden og det var verdt hver eneste krone! Det er jo ikke bare bilder, men også en liten videosnutt du får med deg av babyen din.. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett på den.. Nå når jeg er gravid med nummer to så har jeg vist 4- åringen denne filmsnutten av han selv som baby og han snakket om den til alle som kom innom i dagene etter. Dette var tydelig stort. Dette er jo også veldig morsomt for barnet og selv få en kopi av senere. Kanskje når de selv venter barn!? Jeg angret i hvertfall ikke og skal garantert ta en ny 3D ul på nyåret.. (er 26+3 i dag).. Også gir det jo denne lille bekreftelsen på at alt er ok.. De fant vel også ut forventet fødselsvekt på babyen hvis jeg ikke husker helt feil.. :o)

 

Lykke til med valgets kval.. :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriv!

Lurer litt på å ønske meg 3d UL i julegåve frå mamma og pappa;) sidan vi ikkje kjem til å bruke ekstra pengar pga økonomi.

Men får sjå, har nokre plager, så om eg får ein ekstra UL av jordmor, så droppar eg nok tanken på 3d. Hovudgrunnen til at eg ønsker 3d er ikkje bilda, men kun for å skjekke at alt er greit (og bekrefte kjønn, då eg ikkje såg det sjølv på UL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ikke vite kjønn på ord. UL så jeg tok det på mandag i uke 26+6.

Fikk fine bilder og video som bonus:) Verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer selv på dette her. Legen jeg går til har UL, så får jo sett hver gang at alt er bra, men detaljene er jo langt fra det samme som på 3D. MEN vi vil ikke vite kjønn, og er så redd jeg "tilfeldigvis" ser det på denne UL'en, så vet faktisk ikke om jeg vil, av den enkle årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eit ønske om 3d ul, men no føler eg at vi ikkje har behov;) Var innom sjukehuset for ein ekstra ("vanleg")ul før jul pga endring i bevegelsane, og fekk dermed sjå at alt stod bra til og fikk i same slengen bekrefta kjønnet (som var litt vanskeleg å sjå på ordinær ul). Så då er nyskjerrigheita mi dekka, og eg gledar meg berre til å få den velse ut i armane!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer selv på dette her. Legen jeg går til har UL, så får jo sett hver gang at alt er bra, men detaljene er jo langt fra det samme som på 3D. MEN vi vil ikke vite kjønn, og er så redd jeg "tilfeldigvis" ser det på denne UL'en, så vet faktisk ikke om jeg vil, av den enkle årsak.

 

Hei! Jeg var på 3D UL nå i dette svangerskapet i romjulen (28+5) og fikk se vår lille vakre :) Vi ville heller ikke under noen omstendighet vite kjønnet så jeg sa ifra om dette med en gang vi kom inn i rommet! Når han satte i gang undersøkelsen så lukket vi øynene litt for å se i hvilket leie banyen lå! Litt kjipt å treffe midt på liksom.... hehe.. Så tok han masse ansiktsbilder, kikket etter hareskår, målte hodet og alt det der og vi fikk se lenge på ansiktet og de små armene som strakte seg oppover.. Så gikk vi til hjerte og så tilbake til ansiktet. da det var gjort så skrudde han av skjermen vår og målte lårben og så på gjennomstrømningen i navlestrengen og tok en vektkontroll av babyen... dette fortalte han oss bare hvordan så ut! På den måten slapp vi å risikere å se noe som helst... Og jeg har allerede sett på den cd`n sikkert 20 ganger... Du ser liksom en ny detalj hver gang du kikker på og får gjenoppleve den gode følelsen en UL gir hver gang du ser på den! Nei, angrer ikke et sekund og vil du ha en 3D UL så ta den!!! Si bare tydelig ifra at du ikke vil risikere å se kjønn! De har veldig respekt for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...