Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har ikke fortalt det til noen ennå (bortsett fra legen fordi jeg var der for en UVI). Jeg hadde tenkt å pakke inn en pos. gravtest i julegave til mannen, men, neida... I dag hadde han vært hos legen (vi har samme). Som gratulerte ham med å skulle bli pappa..... GRRRRR
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 kjedelig da. - Men ikke vanlig å vente så lenge med å fortelle det til mannen, syns synd i legen jeg da. DU fe heller gå på hemmelig Ul-lyd og overraske med kjønnet
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Vel, nå er jeg 3 uker og seks dager på vei da, så kanskje litt tidlig å sjekke kjønnet;p hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Vel, på en måte så har jo legen brutt tausheten sin, men han regna vel med at i og med at han skulle bli far, så var han blitt informert? Litt lenge å vente med å fortelle det på julaften da.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Syns litt synd på legen faktisk, selv om han har brutt loven. (Håper han er flinkere til å holde på sensitive opplysninger, hehe) Er fem uker på vei på julaften, syns ikke det er så lenge.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Der gikk legen i baret... Men hvis du skulle oppbevart den positive testen fram til julafta, ville den ikke blitt ekkel til da? Eller du kunne selvsagt kjøpt en ny test til jul. Du er svært tidlig i svangerskapet, men det er da vanlig å fortelle om graviditeten til sin mann, uansett hvor tidlig det er.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Kankskje vanlig ja, men vi har prøvd i 3 år, og tenkte dette ville bli en veldig veldig fin julegave til min mann. hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Kjempe kjedelig.. Ser den. Jeg er første anonmym. Når du kommer litt lenger på veg, kan du gå til ul-lyd. Gratulerer forresten. Jeg er selv i uke 13
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Hva sa mannen din da legen plutselig sa; Gratulerer med at du skal bli pappa! Sa han "Whaaat???"
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 For hun kan ikke snike seg på badet og ta en test på morgenen juleaften, og pakke inn den? Den vil jo fortsatt bli positiv..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Den legen har brutt taushetsplikten sin, og man kan i prinsipp anmelde det. Så utrolig surt, når du hadde en så god ide til julegave da...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #12 Skrevet 13. desember 2011 Det hadde ikke vært vanskeligere en at Hi kjøpte en ny test som hun tok, og pakket inn på julaften. Den burde nok være like positiv.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Det er jo ganske uvanleg i våre dagar å ikkje fortelje den ein prøver å få barn med at ein er gravid, så ikkje så rart at han plumpa ut med det, sjølv om det jo sjølvsagt er eit brot på teieplikta.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #14 Skrevet 13. desember 2011 Oijda, det var en blemme for legen. Uansett hva han måtte tro at du hadde fortalt mannen, har han faktisk ikke lov å gjøre sånt. Kjedelig at han ødela gaven fra deg, da
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #15 Skrevet 13. desember 2011 Dårlig gave synes jeg, gi noe som allerede er hans.. Hadde aldri greid å holde noe sånt hemmelig for mannen min, særlig ikke etter så lang tid med prøving!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Skrevet 13. desember 2011 Synes faktisk det er utrolig dårlig gjort å holde det hemmelig, jeg. Hadde jeg vært mannen din og prøvd så lenge så tror jeg faktisk jeg hadde følt meg litt snytt. Er det ikke mer koselig å ta test sammen, og få vite det sammen på den måten? Hadde hvertfall ikke likt å få vite det på den måten mannen din gjorde, og du burde vel kanskje skjønt at det kunne skje når mannen din skulle til legen? Er jo helt naturlig å gratulere, og skjønner at han ikke tenkte seg helt om da han gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #17 Skrevet 13. desember 2011 Der lærte legen seg noe får vi håpe. Informasjon han har pga sin status som lege skal han ikke bruke. Han regnet vel med at mannen din visste men det er ikke det som er poenget her. Jeg syntes også det var litt slemt å holde denne informasjonen fra mannen helt til jul når dere har prøvd så lenge men legen har absolutt ikke lov å gi slik informasjon selv om han er begges lege. Når min exmann (vi var gift den gang) ble syk og jeg måtte hente inn informasjon om han fra vår felles lege da han ikke taklet å gi den selv så måtte han faktisk skrive under på at det var greit for legen å fortelle ting til meg som kom fram i deres undersøkelser/samtaler. Nå var det jo ikke verdens undergang at mannen din fikk vite det her da. Så får vi håpe at legen blir flinkere å huske at taushetsplikt gjelder selv om det er mannen eller kona til pasienten han snakker om/med. For det finnes sikkert annen verre informasjon som kunne lekkes ut på den måten. Gratulerer med graviditeten HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå