Gå til innhold

koke tutkoppen`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt tutkopp til lillejenta på 7 mnd. Må den kokes hver gang før bruk? Er det greit å bruke koppen over flere timer, eller bør den vaskes etter et måltid? Mye man skal lure på ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 6 mnd er det ikke lenger nødvendig å koke. Flasker koker man for å drepe melkebakteriene som kan være skadelige. Når de passerer 6 mnd begynner de å tåle disse bakteriene bedre og flasker er ikke lenger nødvendig å koke.

Så nei, tutekoppen trenger ikke kokes. Den brukes vel til vann, og kan da brukes gjennom dagen uten vask.

Jeg skyller tuten hvis det er matrester på den, skifter vann et par ganger om dagen.

Skrevet

Hmm I den alderen var det kun tåteflaska jeg enda steriliserte. Og det var bare pga jeg hadde flaskesterilisator.

Tutekopper har jeg aldri kokt, bare vasket de som normalt. Ble som regel vasket etter hvert måltid da Tutekoppen ble grisete. Ellers hadde Hun en med vann i som hun hadde i flere timer.

Skrevet

Ja, koppen skal brukes til vann ja. Takk for svar :) Greit å være på den sikre siden :)

Skrevet

Vi har slik mikrosterilisator til flasker, så de koker vi nok hele flaskeperioden. Smarteste kjøpet jeg har gjort ;) Får la tutekoppen få seg en omgang i oppvaskmaskinen hver kveld tenker jeg :) Hun spiser jo på alt så det er jo egentlig logisk at koppen ikke trenger koking kanskje :P Koker jo ikke glass heller om hun drikker av det.

Men takk for svarene! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...