Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Hvis de ikke gjør det, vet du hvordan de da håndterer situasjoner der barn gjør noe galt?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Håper for guds skyld ikke det. hvordan de håndterer situasjoner der barn gjør noe galt?.. he he.. de SNAKKER med barna! og, de fokuserer på å forsterke positiv atferd, bruker mye ros for ønsket atferd m.v.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Nei, selvfølgelig bruker de ikke time-out. De irettesetter barna, snakker med dem og roser positiv oppførsel. Hadde de brukt time-out på min 2-år gamle datter så ville jeg blitt forbanna.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Det vet jeg faktisk ingenting om... Det har aldri vært et tema..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Nei, det er noe Nannhjelpen driver med, det. Det er vel ingen som er oppdatert på spedbarnnsforskning og den voksende hjernen i forhold til krenkelsessituasjoner, som bruker det som en systematisk metode. Syns jeg så for meg at jeg skulle bedt mora mi gå og sette seg i et annet rom i 54 minutter, fordi hun hadde oppført seg litt usømmelig! hahahah
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 I barnehagen til vesla har de en tenkestol... Hvis noen gjør noe galt/slemt må de sitte på stolen og tenke seg om... "TENKESTOL" er skrevet på stolen........ Men de bruker MYE ros på positiv adferd...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Ååå jeg kunne tenkt meg 34 minutter i helt fred og ro.. Hmm hvilke mammastreker skal jeg finne på, tro??
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 De bruker noe som ligner. De må sitte på en pute utenfor gruppa til de har roet seg, men det er kun hvis de virkelig har gjort noe som å denge løs på et annet barn el.lig. Jeg har ingen problemer med det, min sønn kan slå seg helt i vranglås, og vanlig snakking nytter ikke til han har rast fra seg eller roet seg litt. Det er ikke lange stunden, og de er fortsatt i rommet med de andre - og så snakker de om hva som skjedde og hvorfor de ble så sinte/slo/sparket osv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har oppdaget at de bruker time-out i min barnehage, og det er ikke vi foreldre informert om. Det er en småbarnsavdeling. HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 22:50 her Jeg visste ikke om time-out før jeg kom og hentet han midt i en time-out. Også småbarnsavdelingen. Men, som jg skrev over, så har jg personlig ingen problemer med det, og bunner vel i at jg vet at min sønn er veldig krevende og at hans far har brukt en litt lignende metode her hjemme for å disiplinere når han har vært "vindmølle" og slått osv. Jeg kan forstå at andre ikke har sansen for metoden, og jg husker selv å ha blitt satt i "skammekroken" på skolen (forferdelig...). Men det skal også sies at mine foreldre var fysiske i avstraffelse, så jg syns dette er å foretrekke på hjemmebane og når vi bruker det hjemme så er det også greit for vår del i bhg. MEN de kunne ha nevnt det, for jg ser jo utfra svarene her at ikke alle tenker som meg. Hadde det vært noe de gjorde på jevnlig basis som jg ikke visste om og ikke likte, så hadde jeg blitt pottesur.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Ja, de bruker Time-out, og vil de ikke sitte i denne naughty chair'en, som forøvrig er en stokke tripp trapp så henter de bøyler og seler. Dette bruker de fra småbarns avdelingen og helt opp til forskolebarna. Mine barn vet i alle fall veldig godt hvem som ofte sitter i den, og forteller gladelig om det. Samarbeidsutvalget har hatt det oppe, uttrykt sin skepsis, skuffelse og misnøye, og styrer sier bare at mangt kan sies om den stolen, men det viktigeste for barna er at den blir brukt likt til alle barna. Gud hjelpe meg vel, sier bare jeg, en håpløs institusjon. Håper foreldre representantene har tatt det opp med rådmannen eller lederen for undervisningsinstitusjonenen i kommunen snart, for dette går virkelig ikke an.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Noen ganger må man fjerne et barn for en liten stund, for å roe ned en gruppe på 24 barn.. Jobber i bhg, storbarnsavdeling.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #13 Skrevet 13. desember 2011 Selvsagt forstår jeg at man av og til må fjerne et barn fra en situasjon. Men det er mange måter å fjerne et barn som har gått i "lås" på. Å spenne de fast med bøyler og seler som noen skriver over her er etter min mening maktmisbruk. Det var ikke det som ble gjort i min barnehage. Barnet (ikke mitt barn, bare tilfeldig at jeg så det) måtte sitte på gangen og fikk beskjed om å "sitte der og tenke over det hun hadde gjort". Hun er 2 år og har dårlig språk og jeg synes dette var en komplisert beskjed for et så lite barn. Jeg forsto at hun hadde bitt/dyttet et annet barn. Det dreide seg altså ikke om at hun hadde gått i lås eller ødela for gruppen (det var frilek på dette tidspunktet). Jeg opplevde situasjonen som nedverdigende/krenkende for barnet. Jeg har møtt jenta mange ganger og aldri sett henne ute av kontroll, hun kan være litt ivrig, men er enkel å snakke til. Jeg er svært overrasket og ikke særlig begeistret for denne måten å løse problemer på. Jeg synes også det er rart at barnehagen bruker denne metoden uten å informere foreldrene. Jeg kommer til å ta det opp med ped leder, men ville gjerne høre hva som var praksis andre steder først. Takk for alle svar. HI
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #15 Skrevet 13. desember 2011 Nei, selvfølgelig bruker de ikke "gapestokk"! Dette hadde jeg ikke akseptert. Til deg med Tripp-trapp-stolen: Hadde byttet barnehage om dette ikke ble en annen måte å takle utfordringer på!!! Stakkars voksne som ikke har andre måter å veilede barn på, enn maktmisbruk! Og da mener jeg ALLE former for time-out. Hilsen lærer og 6-barnsmor.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #16 Skrevet 13. desember 2011 Ja, de bruker time-out og å sitte på straff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå