Gå til innhold

Vi som er kommet oss til 3.trimester


klatrejenta

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jumpet over til 3. trimester i forrige uke men syntes alt på forumet "3.trimester" handler om rier, overtid, fødsler og å bli satt i gang eller ikke.

Føler ikke at jeg helt er der ennå... jeg har ikke termin før 4. mars så i hodet er jeg mer på "bygge rede" og "gjøre rede klart".

 

Vi går i gang med å forsøke å planlegge permisjon for å sende over søknad til nav om ikke så alt for lang tid.

 

Dere som har gjort dette tidligere, er det slik at jeg kan ta ut 5 ukers ferie (fra jobb) og disse ukene utsetter jeg (eller avbryter jeg) permisjonen (får da ikke foreldrepenger fra nav i disse ukene men feriepenger fra jobb) siden jeg "går ut i jobb", slik at disse 5 ukene kan jeg "forlenge" permisjonen (les: hjemmetiden) min med?

 

Hvordan er formen ellers for marsjentene?

 

Selv merker jeg at det blir verre og verre å få sovet godt gjennom hele natten, men det er vel bare begynnelsen siden jeg bare blir større og tyngre de neste 2,5 mnd.

Begynner også nå så smått å se frem til å få hilse på lilletulla i magen og få litt av min egen kropp og vekt tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan :)

Har akkurat kommet meg over i 3 trimester jeg også, nå idag/natt faktisk hihi Var også innom 3.trimester forum men er heller ikke helt der ennå jeg heller..har liksom noen uker til før jeg kommet så langt selv om har tenkt endel på for tidlig fødsel da det er flere i familien som er født veldig tidlig Nær familie er det ei som ble født i uke 27(!!) så krysser fingre for at det ikke skjer noe ennå

Har termin 8 mars jeg og begynte skrive søknad til arbeidsgiver om permisjonen nå ikveld for skal ha møte med sjefen imorra

Skal innom Nav enten personlig eller via telefon imorra, og tenkte få litt oversikt over rettigheter og plikter og sånn Har også lurt litt på det med ferie jeg også, kanskje litt klokere imorgen Skal iallfall ha 80 % og 57 uker permisjon, så jeg får lengst mulig tid med babyen... Enn du, skal du har 100% eller 80% ?

Imorgen skal jeg også på fødselsforberedende kurs og da skal vi innom føden en tur på sykehuset, blir spennende å se hvordan det er der :D

 

Som deg sliter jeg med å sove om natten, trøtt men får ikke lagt meg til ordentlig i "hvileposisjon" før langt utpå natten, sliter med begynnende bekkenløsning, vond symfyse og press på isjasnerve så må nok spørre om fysioterapi snart tror jeg får nå er det veldig plagsomt til tider..

Godt å vite vi er flere som har det "problemet" :D Håper du får sove godt i natt

Ellers er formen god :D.

Blir spennende å hilse på lille sommerfuglen som er i magen, vet ikke om babyen er jente eller gutt, så litt ekstra spennende er det jo

Håper alt går greit siste "innspurten" også, gått ganske greit hittil

Skal på UL pga morkake plassering i uke 32 (midt av januar) så mon tro hva slags fødsel det blir for meg :) (Når jeg tenker etter syns jeg ikke det er sååå lenge siden ul i uke 18... svangerskap går fort, har iallfall det hittil)

 

Ha en fortsatt finfin ventetid du også "klatrejenta", gleder meg videre og ønsker deg masse glede i fortsatt ventetid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tassetussa

 

Kjempehyggelig å lese at det er flere av oss og at hverdagen fortoner seg nogen lunde lik.

 

Jeg og mannen har allerede begynt å spare opp et fast beløp i måneden slik at en av oss kan ta 3 mnd ulønnet permisjon.

Har hørt at det visstnok lønner seg å ta 46 uker med 100% selv med 2 mnd ulønnet (foreldrepenger) enn å ta 80% i 57 uker.

For å være ærlig har jeg ikke finregnet på det for vår del.

Om du har fått rede på noe som er kjekt å vite om på nav hadde det vært supert å høre.

 

Jeg skal ikke på svangerskapskurs før i midten av januar så håper at lilletulla ikke kommer før den tid.

 

Ønsker deg også en fin ventetid og kos deg med den voksende magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem ikkje over i 3.trimester før nyåret, men kjenner meg litt igjen i det med å ikkje "passe inn" på trimesterforumet. Synest det er for mykje prat om UL og avtagande fare for abort på 2.trimester..hehe, kjenner eg gledar meg til 3.trimester. Men jula står for dør, så reknar med siste tida fram mot det går fort;)

Dessuten har eg store "oppussingsprosjekt" på gang, så får nok tida til å gå:) Gratulerer med unnagjorte 2/3!:) Om ikkje lenge er det dykk som sit med begynnande rier og sånt;) Men alt til si tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9. Mars, og har hatt møte med sjefen på jobb i dag. Jeg ønsker og utsette permisjonen mens jeg har ferie, slik at jeg får penger jevnt hele vegen, fordi vi får feriepenger utbetalt i juni uansett. Vi kjører 100% permisjon, med en tid ulønnet permisjon, har ei på jobb som kunne fortelle meg at det sparer vi faktisk mye på.

 

Mannen min skal og ta permisjon når jeg har kommet meg på jobb, slik at gullgutten får mest mulig tid hjemme, samtidig som vi nå har begynt å tenke på neste år og barnehageplass, som vi antagelig må ha plass fra januar, for å sikre plass og for og få en rolig og jevn tilvenning (venter førstemann). Jobber i barnehage selv, så jeg har erfaring med disse tingene...

 

Elles kjenner jeg også at det er vanskelig og få sove, ligger lenge og vrir meg for å finne en god liggestilling, og når jeg først har funnet en grei stilling, så er det fullt liv inne i magen! Himmel og hav, savner å sove på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 uke igjen på 2. trimester. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til å komme videre til 3. trimester...

 

Som 3. gangsfødende vet jeg hva jeg har i vente, og det til tross for at jeg ikke har hatt store svangerskapsplager.

 

Nyter hver dag hvor jeg kan trekke pusten dypt og kjenne det gode suget av et dypt åndedrag..

 

Det at dere gleder dere til å få kroppen deres igjen.... den følelsen vil dere ikke få før dere er ferdige med å amme.. Først da har du fått kroppen din igjen...

 

Jeg skal selv ha 80 % lønn. Det fordi vi har et gammelt hus og ting må utbedres hele tiden. Vet at det vil bli vanskelig å spare de resterende pengene, så jeg vil heller sikre meg de ukene. Jeg skal spare feriepengene, så få jeg noen uker ekstra. Jeg skal spare en eventuell bonus -så får jeg noen uker ekstra. Og jeg håper å få overført pappakvoten pga helse, så da har jeg en stund lenger. Og vi får 5000 kr i kontantstøtte Med alt dette vil jeg ikke ha noe problem å dekke opp inntekten min i 3-6 måneder slik at jeg kan gå hjemme til 1. september.

 

Formen er grei, har ingen plager. Sliter litt med sterke kynnere, men de er stressrelatert. Jo mer stress gjennom dagen, jo flere og sterkere kynnere på kvelden. Foreløpig så sliter jeg mest med å få sove, og har jeg først sovnet så sover jeg hele natten -om det ikke kommer noen barnebein tuslende.

 

På nyåret begynner redebyggingen. Da skal vi bygge om to soverom, men jeg har ikke noe behov for å ha barnerommet klart til den lille kommer. Hun skal ikke inn på eget rom før tidligst 6 mnd likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt usikker på hvor mange uker dager jeg er i, har termin 13 mars,men d blir forskjellig fra her inne og antall uker+ dager dem skrev da jeg var på UL. Er det slik at d regnes 40 uker og 2 dager?

Formen er forholdsvis bra, men er stup trøtt, kunne sikkert ha sovet fram til 13 mars om det hadde gått an... Liker ikke å ha så lite energi, og bare tenke på å soving... Synes magen begynner å bli stor, enda jeg har igjen 3 mndr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye e-snurren som de fleste jordmødre og leger bruker i dag er blitt "oppgradert" til 40+3 -Det er det nye.. sist jeg var gravid (2007) så var det 40+2

 

Siden vi også har skuddår i 2012 så tar ikke e-snurren høyde for det, så da blir svangerskapet vårt regnet til 40+4..

 

Du har termin på en tirsdag, jeg mandagen etter

Jeg bytter uke på torsdager, du på fredager. DVS at du er 28+0 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...