Gå til innhold

ull og nyfødt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke ullklær rett på kroppen på nyfødt?

Jeg har kjøpt ullbody, bukse og genser bl.a, i str 50, har pakket det klart for fødselsbag men plutselig kom jeg til å tenke på, kan jeg bruke det rett på kroppen til nyfødt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :) ull er best på vinterstid syns jeg!

Skrevet

:)

jeg har kjøpt hentesett i ull i tillegg som jeg har strikket et sett:)

Skrevet

men rett på kroppen?? klør det ikke?

Skrevet

tror ikke det:)

Skrevet

Jeg vet om noen babyer som ikke tålte det men det får jo du sett. Jeg også tenker at ull er best. Det er bare å prøve.

Jeg kjenner ei jente som ikke tålte ull. Mora hennes hadde vanlig bomullsbody under og ullbodyer oppå og det gikk helt fint. Ullbodyer er jo som regel ganske så tøyelige.

Skrevet

Jeg har ei lita desemberprinsesse, og helt fra begynnelsen har hun brukt ull - rett mot kroppen.

Synes ull var mye mer mykt og behaglig, tøyeligere og lunere enn bomull den første tiden.

Det er noen babyer som ikke tåler ull, men de fleste tåler det kjempefint. Og ull skal normalt sett ikke klø i det hele tatt.

Og selv disse minste sier fra hvis de ikke er fornøyde ;-)

Skrevet

finnes plagg i ull og silke som skal være mildere mot huden for de som evt. klør av ull eller har eksem f.eks. Nøstebarn har bla. bodyer og annet til de minste i ull og silke. Jeg har kjøpt litt av begge deler, og så får vi se hvordan det går. Til storesøster bruker vi masse ull rett mot huden uten at hun klager over at det klør, men da hun var bebi hadde hun eksem i perioder, og da brukte vi ull/silke blanding som da fungerte bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...