Gå til innhold

lurer på bostøtte.hjelpe meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann. er alene med gutt på 2 år. får nå arbeidsavklaringspenger som hovedinntekt og OS, dobbel barnetrygd,privatavtale barnebidrag og dekket del av barnehage. eier et gammelt hus nå. lurer på om jeg kan ha krav på bostøtte etter jeg mister OS om ca et år. må ha bil for å bo her jeg gjør. betaler 5200 i lån pr mnd. hva regnes som inntekt ? hva har dere i inntekt å får ekstra i bostøtte ? er bekymret for om jeg må selge huset å leie,..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved utregning av bostøtte regnes alt man har inn som inntekt. Barnetrygd, barnebidrag, os, lønn, stipent/lån fra Lånekassen osv. ALT som kommer fast inn på konto regnes som inntekt når det gjelder utregning av bostøtte.

Jeg er student. Har full os, stipent/lån fra Lånekassen, dobbel barnetrygd og 600,- i barnebidrag. Jeg kvalifiserer ikke til bostøtte fordi jeg har for mye i inntekt.

Men det er ulike satser fra kommune til kommune så det kommer helt an på satsene i din kommune. Du kan selv regne på det på husbanken.no.

Skrevet

jeg har full os, db barnetrygd, bidrag på 2500, men har en husleie på 10500 og får 3700 i BS.

bor i oslo

Skrevet

Du kan vel søke om forlenget OS til du kommer deg ut i arbeid. Det er jo et helt år til du mister OS i utgangspunktet. Du kommer deg vel ut i jobb etterhvert, eller?

Skrevet

takk for svar :) jeg sliter med helsa å alltid gjort det.godt dokumentert. skal søke på uføre å saksbehandler sier jeg må på sosialen om jeg får avslag. men kan vel få arbeidsledighetstrygd å bostøtte for resten om det blir avslag? så må begynne på ny på arbeidsavklaringspenger igjen etterpå da jeg mest sannsynlig ikke klarer jobbe så jeg klarer å forsørge meg selv. regner med jeg må selge huset for husbanken dekker vel ikke bil, å har sikkert ikke råd til bil. søren å. håper det ordner seg. møte med lege å nav i februar,så får vente å se da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...