Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 I år skal vi feire jul hos mamma og jeg har så lite lyst til å dra. For det første så røyker hun som en skorsteinspipe inne. Det er så ille at ALT stinker røyk, taket er gult og det er først når man åpner vinduet at man skjønner at det faktisk ikke er tåke ute, det er bare vinduene som er gjenngrodd av skitt, som fører til neste årsak: Hun vasker ALDRI! Dassen ser ut som om den er nedriti av hele russebrigaden, alt i leiligheten er fettete (du vet, sånn at man blir klebrig på fingrene etter å ha tatt på noe), dusjen er gul, kjøleskapet og ovnen er brun (opprinnelig farge: hvit) og det er tykke støvlag overalt! Jeg har tilbudt meg å betale for vaskehjelp til henne, men hun mener at leiligheten er fin og jeg får ikke vaske når vi kommer hjem. Prøvde meg på litt vasking sist jeg var hjemme og da ble hun, mildt sagt, RASENDE! Det er så ille at jeg nesten ikke klarer å drikke kaffe en koppene og det å gå på do er en svært ubehagelig opplevelse. For ikke å snakke om sengetøyet som er så innrøyka at halve kunne vært nok! Jeg skal ta med dyne og sengetøy til datteren min, men til meg selv får vi ikke plass til (skal fly). Og oppi dette skal vi feire jul med barn:( Jeg har mest lyst til å ikke dra, men jeg vil ikke såre henne. Jeg vil bare at hun skal vaske og rydde litt for det er så ekkelt å være der!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg ville faktisk ikke reist. Sett krav til henne. En ting er om det var slik da du bodde der, men nå som du er voksen og har eget barn ville jeg ikke godtatt det. Det er ikke greit med røykingen og dere blir jo passive røykere i et skittent og røykfullt hjem. Be henne heller komme til dere, eller bo på hotell. Det ville jeg ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Først har jeg lyst å spør om hun alltid har hatt det så skittent eller er det noe som har kommet de siste årene? Det å ikke ha ork til å holde det rent og ryddig rundt seg kan være et tegn på enten depresjon eller begynnende demens. Jeg hadde aldri orket å tilbragt et døgn i et så ekkelt og rotete hjem. Hvis det er så ille som du sier, kan det jo faktisk være helsefarlig, spesielt mtp tarmbakterier o.l. Hvis hun ikke vasker huset,vasker hun kanskje ikke seg selv så godt heller, og hendene våre er faktisk en av våre største smittekilder. Det er du som har ansvar ovenfor barnet ditt, og du må faktisk tøffe deg opp og sette krav til henne hvis dere skal komme. Det får ikke hjelpe at hun blir såret, det kan ikke være godt for henne heller å bo i et grishus?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg forsøker, men jeg føler meg så slem. Man skal liksom ikke "oppdra" sin egen mor. Hun røyker ikke inne når vi er på besøk, det skal hun ha, men den jævlige lukten er inngrodd i hele leiligheten. Vi skal være noen dager hos tanten min og det blir bra, men jeg får meg liksom ikke til å reise hjem uten å være hos mamma. Det blir så slemt, på en måte, selv om jeg mener at hun burde skjønne hvorfor. Hvis jeg bare kunne fått lov til å vaske hos henne! Vi blir å reise denne julen, men om det ikke skjer noe forandring på hygiene-fronten så blir det ikke hjem til påske for å si det slik. HI (ps. jeg er student og har svært liten plass. har bare 1 soverom så at hun kommer hit er ingen mulighet akkurat nå)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Hun har ikke alltid vært slik, det har kommet de siste årene, så ja, det er mulig at hun har en depresjon, men hun vil ikke snakke om det. Kanskje derfor hun er så motvillig til å ta imot hjelp? Det er faktisk så ille som jeg sier at det er. Jeg legger ikke på og jeg vet at jeg har et ansvar overfor datteren min. Likevel så er det så sårt å skulle såre sin egen mor. Uff, jeg har bare lyst til å avlyse, men kan ikke det heller.... HI
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har jobbet i psykiatrien og sett mange leiligheter slik du beskriver. Hun er sannsynligvis ikke frisk. Jeg ville ha satt hardt mot hardt og sagt at enten vasker dere ned leiligheten til jul, eller så kommer du ikke av hensyn til din datter.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Etter jeg la ut innlegget motet jeg meg opp til å ringe henne. Mulig jeg er en pingle, men jeg syns det er fryktelig vanskelig å være "slem". Føler meg slem og invaderende når jeg skal fortelle henne hvordan hun skal ha det i egen leilighet. Og som forventet: Hun ble rasende! Slang på røret til slutt. Jeg ringte opp igjen, men hun tar ikke telefonen. Mulig jeg fikk mitt "ønske" oppfylt og at vi ikke reiser hjem. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå