Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Vi har hatt barnevakt fem ganger i livet hennes. En av gangene var over noen få timer mens hun sov som mindre baby. To av gangene bare gråt hun og vi returnerte, og en av gangene (siste gang) var det overnatting, som etter sigende gikk veldig fint. Hun virket glad og fornøyd da vi hentet henne tidlig neste morgen, og var seg selv på alle måter.. Men, jeg kjenner jeg ikke stoler helt på at det gikk så fint. Har heller INGEN glede av barnevakt. Synes det er mye mer avslappende å tenke på at hun ligger oppe på rommet sitt og sover, enn å være ute på ting. Mannen og jeg er jo ute på ting hver for oss, og trenger egentlgi ikke gå ut og spise osv.. Vi kan kose oss hjemme! Nå maser besteforeldrene veldig, og synes jeg er sær! Men, for å være ærlig så er jeg helt på gråten de gangene vi har hatt barnevakt, og jeg liker det IKKE... Bør jeg likevel gjøre det for barnets skyld? Nå har jeg termin igjen om en måned, og gruer meg veldig til fødselen, til at jenta mi skal være uten meg mens jeg føder, og kanskje flere dager etter... Jeg kan skylde meg selv, sier sikkert dere, men... jeg synes det er så utrolig vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Ja, jeg synes du skal gjøre det for hennes del. Kan være greit for din del også slik at du er mer avslappet til det når du skal føde igjen. Når du vet at hun tåler en helg hos andre, så blir du gjerne ikke så stresset rundt det på barsel heller.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Hvis verken du eller jenta trives med å ha barnevakt og du heller ikke føler deg komfortabel med det, så er det selvfølgelig ikke noe dere må gjøre. Gutten vår er to år og har hatt barnevakt med overnatting 1 gang, og det var da jenta vår ble født. Det gikk kjempefint. Han var hos bestemor og det var ingen problemer av noe slag. Så om barna trives med barnevakt er ikke nødvendigvis et resultat av om de er vant til det eller ikke, det har nok mer å si hva slags personlighet barnet har og hvor godt de kjenner barnevakten. Min andre fødsel gikk forøvrig kjempefint så vi reiste hjem fra sykehuset dagen etterpå, det kan jo dere også hvis alt går greit.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Kanskje vil behovet for barnevakt endre seg ved fødsel nr to. Da er det jo også greit å vite at barnet er trygg og har det godt hod de som er barnevakt. Dersom barnet ikke vil, kan man jo vurdere det. Men når barnet har hatt det bra, virker i fin form, glad og fornøyd....du bare tror ikke på dem. Da blir det litt merkelig for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå