Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 noen som vet noe om hvor mye man kan få i startlån og hvordan intekt man må ha??
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 De skal jo øke egenkapitalen til 15 prosent nå, så da blir det vel enda vanskeligere for førstegansetabelerere å få lån..huff..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 men er det kommunen som avgjør dette med hvem som får og hvor mye eller husbanken?? det er så uklart alt jeg leser om dette jeg skjønner det litsom ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har startlån. Søkte gjennom kommunen. Lindorff tar seg av utbetaling og innkreving av den månedentlige nedbetalingen. Fikk låne 20 % av kjøpesummen. Men dette kan variere fra kommune til kommune. I min kommune får du ikke låne over 20% av kjøpesummen. I andre kommuner kan du låne hele kjøpesummen...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Startlån er jo for de som ikke har egenkapital, eller hvertfall ikke "nok" i egenkapital. jeg og samboer har inn rundt 30.000 i mnd netto. Vi fikk da startlån fra kommunen + lån i banken på INNTIL 1.500.000 =) Vi tok opp 1.3 mill i lån og 260.000 av de erfra kommunen, Lindorff som stod for utbetaling av lånet og innkreving av det månedlige beløpet. Så vi fikk dekket 20 % med startlån =) Resten måtte vi låne i banken =)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er så heldig at jeg har fått dekket hele huslånet mitt med startlån. Jeg hadde anbefaling fra BUP på et av barna om at jeg burde få innvilget lån. Lånet ble på 1,5mill. Jeg går for tiden på AAP, men håper på å komme ut igjen i litt jobb, for jeg blir jo ikke akkurat rik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå