Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Får eg da utbetalt den nye lønna resten av permisjonstida? Får lønnsforøkelse 12. februar, og går ut i permisjon 27. februar. Arbeidsgiver sa at eg måtte spør nav, for hun viste ikke. Så eg tar eg tur innom nav-kontoret e i morgen, men er redd for at svaret blir "nei", fordi det tjener de på
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg tror ikke at du får det. Grunnen er at det du får utbetlat i permisjonstiden er basert på det du har tjent de siste 6 mnd før du gikk ut i permisjon...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Ja, men er det ikke den mnd du tjener mest i av de 6 siste mnd? Takk for svar Hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Tror ikke du gjør det for du har jo ikke jobbet med den lønnen enda, som sagt 6 mnd før permisjonen. Høres teit ut og si at du ikke har jobbet deg opp til det for det har du jo, men i nav sine øyne må de ta det som er jobbet opp før permisjon,
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jeg fikk iallfall ikke det, jeg undersøkte det med arbeidsgiver i god tid før fødsel. Uansett fødte jeg en del før tiden så jeg fikk barnet før lønnen skulle gått opp.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 De regner ut snittet av de beste 6 av 10 mnd. du har jobbet før permisjonen. Så den siste lønna blir tatt med som 1/6
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Alså eg får utbetalt lønnsforøkelsen i permisjonen? eller rekner di bare ut gjennomsnitten av de 6 siste mnd? Hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Utbetaler arbeidsgiver lønn i permisjonen? Mener å ha lest et sted at du skal ha med lønnsøkning, men er ikke helt sikker.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Utrolig mye dårlig informasjon her gitt.. NEI,man får ikke snittet av de 6 beste mnd - den regelen gjelder KUN de som mottar dagpenger i opptjeningsperioden. For de som har fastlønn og fast jobb er det de 4 siste ukene som blir grunnlaget for permisjonspengene, har man variabel inntekt regnes et snitt over siste 3,6 eller 9 mnd. HI - om du har fastlønn ville jeg ha bedt arbeidsgiver vente med å sende inn dokumentasjon på inntekt til du har steget har steget i lønn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå