Gå til innhold

Fins det behandling for kort lutealfase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å google dette, men kan ikke si jeg ble så klok av det jeg fant der. Er det noen med erfaring her som vil dele det med meg? Jeg har en veldig kort lutealfase og er veldig interessert i å høre hva som kan hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har lest at noen har fått lengre lutealfase av wild yam, da det trigger produksjonen av progesteron. Men jeg tror ikke det er vitenskapelig dokumentert, for å si det sånn. Det er garantert noen her inne som vet mer om dette enn meg, men her har du nå i det minste det jeg har lest. :)

Skrevet

Ville kontaktet gyn for årsaken kan være selve eggløsningen

Skrevet

Akupunktur :) Jeg hadde lutealfaser på 8 dager etter jeg sluttet på Cerazette nå sist. Hadde 8 behandlinger med akupunktur og 2 sykluser etterpå var jeg gravid :) Allerede første syklusen etter oppstart hadde jeg fått LF på 10 dager, så det funket veldig bra for meg.

Vet ikke hvor du bor, men om du bor i Oslo/omegn så gikk jeg til ajk-klinikken som har spesialisert seg på infertilitet.

Skrevet

Progesteronbehandling er vel behandlingen man gir. Man må ta en blodprøve 7 dager etter EL for å sjekke progesteronnivåer og så kan man sette i gang med progesterontabletter ved neste syklus.

Skrevet

Takk for svarene alle sammen! Lutealfasen min er på kun 2 dager, iallefall ved siste syklus. Må vel kanskje ta kontakt med legen/gynekologen så jeg får noen svar. Gruer meg bare for hva han kommer til å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...