Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 I dag er minsten en uke allerede. Han var frisk å fin ved prøvene på sykehuset. Han har gulpet ganske mye hele tiden,men syns det har blitt værre i går å i dag. Det er nesten så jeg vil si han har sprutbrekninger. Han sover godt mellom hver gang han får mat som er hver 2-3 time.han tisser å bæsjer bra også. Men er likevel bekymret for disse brekningene hans. Er veldig redd det er noe galt med gutten min:( noen med erfaringer? Er jeg bare overnærvøs førstegangs mor? :/
Iben guttemamma <3 Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Det første jeg tenker er allergi! Min første var slik... sprutspy... det sto høyt opp i været... og han gulpa kjempe masse. han hadde melkallergi. Hva om du prøver å kutte ut melkeprodukter en ukes tid, å se om han blir bedre?! Jeg har nå fått min 3. og er på melkefri kost denne gangen og. Leger tester ikke for allergi når de er så små, man må prøve ut selv. Hvis du ammer han da?
Cornelianelia Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 Min eldste hadde ekstrem gulping. Var veldig slitsomt, men det trenger ikke å være noe galt med barnet. Så lenge det legger på seg normalt, er det helt vanlig at babyer gulper mye. Noen tips: * Bruk smekke på barnet, så slipper du å skifte klær så ofte. * Bruk håndkler i seng, vogn, sofa, over deg når du holder ungen, så blir det mindre søl og gris over alt. * Ikke skift bleier og klær rett etter amming. Da blir det mange bevegelser og ofte mer gulping. Hold babyen opp en god stund etter amming, så maten får sunket ned. Vi skiftet klær på jenta vår inntil fire ganger om dagen. Hun var rett og slett klissvåt av gulp hele tida. Når jeg ser tilbake på babybilder, har hun gulpesmekker på de fleste. Hun gulpet faktisk helt til hun var et år gammel. Vi fikk hele tiden høre at det blir bedre bare hun begynte med fast føde, men hun gulpet faktisk mye også etter at hun etterhvert begynte med grøt og brød. Det ble imidlertid bedre da hun klarte å sette seg opp selv ved 9 måneders alder. Ettersom babyen er så liten, synes jeg det er veldig tidlig å begynne å kutte ut melk e.l for å sjekke om det er allergi. Det er helt vanlig at barn har umoden lukkemuskel, slik at det blir mye gulp. De fleste vokser det av seg. Hos oss tok det ganske lang tid, men hos mange går det over tidligere. Litt tidlig for deg å vite om barnet legger på seg normalt, men hvis det gjør det etterhvert, så er det ikke farlig. Ekstrem gulping kan bety at du har mye melk, han kvitter seg rett og slett med overskuddet som ikke får plass i magen.
Cornelianelia Skrevet 13. desember 2011 #4 Skrevet 13. desember 2011 Min jente er for øvrig testet for melkeallergi nå når hun er mye større av andre årsaker, og hun har ikke det. Ønsker deg lykke til. Det er mye som skal gå seg til i begynnelsen. Du kan ihvertfall trøste deg med at du har nok melk.
gutt på 2, jente i magen Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Gutten min er 2,5 år. Han gulpet og rapa ekstremt mye når han var baby. Spruten bare sto. Han hadde melkeallergi og reflux! Roet seg veldig når vi startet med syrenøytraliserende og melkefritt. Men har en venninne med en gutt som også sleit med gulping når han var liten. Det var helt ille, og holdt på i nesten et år. Men han feilte det ingenting, var blid og fornøyd hele tiden. Han tok bare rett og slett for mye melk fordi hun hadde så inmari mye. Så det trenger ikke være noe galt. Jeg ville ikke bekymret meg så lenge han er blid og fornøyd og legger på seg. Hvis barnet har melkeallergi har det mye vondt i magen og er misfornøyd. Har nå fått ei lita snuppe som er 2 uker. Hun gulper veldig lite, men har en del vondt i magen på kveldene. Men dette er normalt,så starter ikke med melkefritt før det er grunn til å tro at hun har melkeallergi. Lykke til:)
Plutselig_gravid Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Førstemann gulpet også ekstremt mye. Sprutbrekninger døgnet rundt og ofte gulpet han opp alt han hadde spist. Men han hadde kraftig kolikk i tillegg, så vi fant til slutt ut at han hadde melkeintoleranse (ikke det samme som melkeallergi). Til tross for gulpingen la gutten min på seg greit, derfor ville de ikke utrede han for reflux. Men nå for et par år siden så trumfet jeg det i gjennom, siden han fremdeles gulper og harker hele tiden.... og diagnosen var jo helt klar.. Men som de over her sier, kan hende han bare er veldig glupsk og svelger mye luft under måltidene.
mammantilguttensin Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Siden han er såpass liten ville jeg ringt fødeavdelingen der du fødte. De har fortsatt ansvaret for babyen og kan gi deg gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå