Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Synes det er LITT morsomt at voksne mennesker skriver "ødelakt". Et av målene vi jobber med i norsk i 2. klasse nå er at elevene ikke skal blande k-g Selv om dette sannsynligvis ikke blir veldig godt mottat av DIB-politiet og folk her inne som føler seg truffet, så er det ikke vondt ment... Bare litt morsomt!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes det er veldig skummelt..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Hehe, la merke til det jeg også ;-) Lærer man ikke rettskriving på skolen lengre?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Joda men enkelte har lærere som mobber elever med lese og skrivevansker... da hjelper skole lærdommene lite når man unngår timene og læreren
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jo, jeg lærer i alle fall mine elever det Håper at når de går ut 2. klasse så har de fleste den forvekslingen der på plass! Kanskje ikke alle som er like nøye? hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Lærere som mobber?? Hørtes virkelig ikke bra ut... For at læring skal kunne skje må tryggheten først være på plass! hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Jeg hadde en lærer som mobbet, da jeg gikk på ungdomsskolen. Ikke meg, men etpar andre gutter i klassen. Han ene hadde dysleksi, å ble sett ned på av læreren. Han andre var tjukk og litt rar. han ble mobbet groft av læreren. Det er trist å tenke tilbake på nå. huff.. Men han var vedens beste lærer selvom. for meg, jeg lærte så sykt mye av den mannen, å det sitter i enda!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Mobbing av elever må være utrolig utbredt hvis det er forklaringen på alle de fantastiske språkfeilene her inne.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har dysleksi, så for meg blander bokstavene seg innemellom, pluss at det er noen ord jeg bare ikke klarer å skrive riktig. Har heldigvis lært meg noen teknikker på å få ordene riktig, men det var et mareritt når jeg var yngre. Men vil si at jeg overhodet ikke ble tatt alvorlig på skolen, de trodde jeg ikke var glad i skolen og den slags desverre. Selvfølgelig var jeg ikke det etterhvert heller, for når man ikke gjør det bra i noen fag utenom gym, så er det ikke særlig oppløftene:(
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Eller de som skriver sakt; "som sakt".
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kjenner litt smerte når enkelte slenger på en ekstra konsonant. "Det går nokk bra..." og "ja det gjør vell det"
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Min venninne har aldri fått hjelp til språkvanskene sine. Hun kan i dag fortsatt ikke skrive riktig, fordi hun alltid har bare fått høre at hun er dårlig på skolen, ikke klarer noe eller ikke konsentrerer seg. Det er ingen lærere som har tatt tak i problemene hennes, hun har bare fått høre at hun har vært vanskelig. Pga dette har hun også alltid slitt med engelsk og nynorsk. Hun har alltid vært lærevillig. Når jeg traff henne på videregående så var det ingen lærere der heller som hjalp henne med språk- og skrivefeil. Så den som ble hennes lærer var meg. Jeg hjalp henne til å få bestått i engelsk og nynorsk, og hun gikk opp to karakterer i norsk (både skriftlig og muntlig (og nei, jeg mener ikke å skryte, bare vise hvor giddalause lærere er). Hun blander k-g, b-p. Forskjellene på skj-kj er vanskelig. Doble konsonanter er lett å hive på (vell, kann osv) Jeg selv irriterte meg grundig over flere skrivefeil før, noen er selvsagt morsomme. Men etter å ha hjulpet min venninne så skjønte jeg det fra hennes side også. Jeg er fortsatt fæl til å rette på andre, men jeg tar meg mye fortere i det fordi jeg vet det er sårt for noen/de det gjelder. Skulle ikke "ta deg" i noe HI, bare si at noen har ikke like lett for å høre forskjellen, rett og slett fordi det har vært dårlige lærere i tidlig tid.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Jeg kjenner ei som skal bli førskolelærer, går 3.året nå. Hun kan ikke skrive overhodet! Hun skriver ting som "kan du kome hit?" og "jeg kann ike".... Og hun skal lære bort hva?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Helt sykt at studenter som sliter big time med å skrive får lov til å bli lærere! Betyr det ingenting at elevene får helt feil opplæring, så lenge en stakkars dysletiker skal få lov å bli akkurat det den vil...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå