Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har vært å kjøpt julegaver til de fattige i byen. Vi har noe som heter "Pass it on" her. De samler inn gaver, mat, og julekaker til de fattige. Det er mange nordmenn om ikke har råd til å kjøpe julegave til sine egne barn. Å har lest en del her inne, å mange bruker mye penger på gaver, så hvorfor ikke bruke noen 100-lapper på noen som trenger det? Oppfordrer alle til å tenke på de fattige rundt oss! Vi i norge sender så mye penger og hjelp til de fattige landene i verden. Men det r mange fattige i det rike landet Norge også! tenk på de!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 http://www.facebook.com/groups/204076279674741/206771286071907/?notif_t=group_activity Her kan dere lese litt om dette. Å hun som har "laget" dette.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Har ikke gitt all verden, men en gave fra hver av ungene. Legger det under juletreet til frelsearmeen hvert år.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har heller ikke gitt all verden, men bare det at man faktisk gjør noe, eller gir noe er viktig.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Ble inspirert her nå, og har kontaktet kommunen min for å finne ut om det er noe sånt her også...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Her jeg bor har vi ikke i forhold til norske barn men vi har en forening som sender klær til en del familier og barnehjem i øst europa. De er nede å leverer personlig og har oversikt over alle barn som skal ha. De får alt av klær som er fortsatt fine etter barna mine året igjennom og nå før jul hadde de innsamling av gaver for å ta med ned så jeg og barna kjøpte noen småting og leverte. Føles godt å vite at man gir til noen som ellers ikke ville fått noe og det derfor har en betydning for det barnet som mottar gaven
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Vi har det også... Men jeg må si at jeg synes det er greit å hjelpe norkse barn til å få en bedre jul også...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Jeg hadde tenkt å sende julegaver til Fattighuset i Oslo siden vi ikke har noen lokal innsamling nå rundt juletider, men etter et innslag på nyhetene ble jeg veldig i tvil. Der sto tidligere ansatte (eller frivillige, husker ikke helt) og fortalte at de beste gavene tok de ansatte selv. Da lederen ble konfrontert med dette, avviste hun det kontant, men sa samtidig at hun "kunne ikke følge med på alt. Hvis noen tar noe i et annet rom enn jeg er i, så kan jo ikke jeg vite det". Jo, det kan man faktisk kreve av en leder. Den skal ha full kontroll på alt som kommer inn og som går ut av gaver og andre ting som blir donert! I tillegg hadde de mange gaver tilovers fra i fjor, og da tenker jeg at de ikke er dyktige nok på å distribuere dem, for jeg tror nok ikke behovet er mettet. Så i år blir det nok bare noen ekstra hundrelapper i Frelsesarmeen julegryte, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Ja for pengene i gryta skal staten ha 25% skatt av. Det er lagt frem forslag at de pengene må Frelsesarmeen skatte av.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Det er så kjedelig når det linkes til FB, mange som ikke har det
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Jeg tror og håper at gavene til Fattighuset går til de som trenger det mer enn meg uansett - Jeg skal ned dit i morgen med en pose med 6 flotte gaver. www.fattighusetoslo.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå