Gå til innhold

Har dere tradisjoner for middag alle dager i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har..

Julaften:

Min familie: Fåreribbe, kålrabistappe, ertestuing, poteter og saus av ribbeskyen. Hermetisk frukt med fløte til dessert.

Mannens familie: Fåreribbe, svineribbe, dampemør, kålrabistappe, surkål, rødkål og poteter. Riskrem med rød saus til dessert.

1. Juledag:

Min familie: Svineribbe, medisterkaker, dampemør, sossiser, julepølse, surkål, rødkål, poteter og brun saus. Dronning Maud fromasj til dessert.

Mannens familie: Kveite eller lutefisk, med bacon, ertestuing, sennep, gulrøtter og poteter. Sjokoladepudding til dessert.

2. Juledag:

Min familie: Ovnsstekt ørret med blandet salat og røstipoteter. Kakebord til dessert, vi har alltid gjester denne dagen.

Mannens familie: Rester fra julaften.

Det er faktisk vanskelig å sy sammen til en felles tradisjon for oss som kjernefamilie. Det eneste vi kan kutte ut er svineri og medisterkaker, det liker ingen av oss. Julaften er derfor spikret.

Dette er uansett et konstruert problem i nær framtid, vi feirer fortsatt annenhvert år hos min og hans familie. Men jeg vil gjerne begynne å lage jul hjemme snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julaften:

Min: Ribbe, medisterkaker, julepølser, surkål, potet, saus. Riskrem til dessert.

Mannen: Ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, julepølse, surkål, rødkål, kålrabistappe, poteter, saus. Usikker på tradisjon på dessert, men har fått riskrem.

1, juledag:

Familiene samles på hytta til julelunsj/middag som inneholder alt mulig av julens godbiter. Mye av det samme fra middagen, men også en del andre pålegg, sylte, og godt brød.

2. juledag:

Varierer mye, men ofte vanlig julemiddag, eller svinestek med tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...