minlilleHelene Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Sitter å håper på at nurket skal holde seg inne til termin 9 januar.. Men merker at det blir mer og mer vondter .. så er redd jula setter igang fødselen litt før
januar2012+spiremai2013 Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Har termin 23 januar. Så lenge det bikker over nyåret så kan hun bare komme for min del;) Samboer vil jo at jeg skal gå over tiden slik at prinsessa kan bli født på bursdagen hans (som er 6 februar) - det håper ikke jeg! hehe:) Men disse babyene kommer når de kommer - ikke så mye som kan planlegges der;) Formen er forsåvidt bra så lenge jeg tar det med ro, men merker det blir tyngre og tyngre. Skal ikke lange gåturen til før jeg er totalt ødelagt i korsrygg og ben. Sliter også med nattesøvnen... Ellers har jeg siste eksamen på torsdag så ser virkelig frem til å ta juleferie og bare nyte de siste ukene som gravid;)
Lalina Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Har termin 10. januar. vil jo helst at hun skal bli inne til over nyttår men i noen øyeblikk tenker jeg bare at hun kan komme når hun vil også Har vært heldig med svangerskapet og i grunn hatt lite kraftlige plager men jeg kjenner jo nå at det kommer flere vondter både her og der og ikke minst er jeg litt mentalt lei.
cakegirl Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Har termin 18 januar! Gleder meg utrolig til permisjon neste fredag! Lillejulaften, deilig å kunne begynne permisjonen til julen! Hvertfall når samboeren har fri hele romjulen Etter nyttår er det rett i modningsakupunktur! Få modnet meg litt Var hos jordmor i dag å hodet hadde festet seg veldig godt å hode lå dypt nedi bekkenet. Det lover veldig godt!
Up&Go Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Heisann dere andre høygravide Kjenner meg igjen i mye av det dere skriver. Vi alle synes vel det er spennende om vi tipper over i 2012 eller ikke Jeg har termin 10. januar og håper veeeeldig på at det blir i januar og ikke i romjula. Er så stresset akkurat nå at jeg ikke tror kroppen 'tillater' fødsel, sist gang var det også slik at fødselen begynte det øyeblikket at jeg begynte å slappe av... så er litt redd for at det blir slik nå også, og at det blir julefødsel. Jaja, vi får se! Har en annen venninne med termin 20. januar, og hun fikk 2. desember, så alt går an! :S Formen er så-som-så, jeg stresser alt for mye og må ta det mer med ro. Har blitt sykemeldt i 20% men jobber fremdeles 4 dager som ungdomsskolelærer. Tøft innimellom, spesielt med all tentamensrettinga som er nå før jul. Har vondt i rygg og bekken, så kroppen sier vel fra at jeg må roe ned litt... Men bare fire arbeidsdager igjen nå, hurra! Ønsker dere alle ei god jul, et godt nyttår, en god 'siste innspurt' og en fin fødselsopplevelse snart
mflette Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 har 27 dager igjen, og jeg har ikke tenkt å knipe igjen nei!!er så lei av søvnløse netter og ryggvondt!!
pinky82 Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 Hei Termin er 13 januar og jeg begynner å bli lei!! Jeg har vært mye syk og vært rimelig blæ hele veien. Føler ikke kroppen noen gang kom seg etter de fire første mnd da jeg var innlagt to ganger pga ekstremsvangerskapskvalme. Så gleder meg masse til å få han ut så jeg kan kose meg han, uten å ha vondt over alt. Synes det er super ubehagelig om natten, det strekker og er sårt på magen. Han kan egentlig bare komme når han vil kjenner jeg, hehe
Christinamedjente Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Hehe, er også redd hun kommer før tida. Har masse masse vonde kynnere men hun får holde seg inne til januar!!! Vil ikke ha desember baby;) Formen er grei, men begynner å bli stor og tung! Sliter med å komme opp av sofaen;p og jeg har en intens halsbrann!! Er det meste klart da? utstyr ol?
Trattoria Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har termin 12 januar, men er fryktelig lei nå. Fødte 3 uker før termin første gang, så det hjelper jo ikke akkurat på det mentale at jeg vel håper at det samme skjer denne gangen også. Er nå også blitt skikkelig forkjølet med sår hals og tett nese, sover elendig. Har hatt bekkenproblemer lenge og i det hele tatt syns jeg vel at det holder nå, er litt lei av min egen klaging i grunn og lengter tilbake til min egen kropp og energi;-) Vil samtidig helst ikke føde på juleaften eller nyttårsaften heller og hadde vårt ok å få lillemor ut over nyttår først. Så må nok bare håper på at det tar litt lenger tid. Kanskje går forkjølelsen over innen tiden er inne og, det hadde jo passet bra:-)! Skal bli godt å treffe babyen i magen nå uansett når det blir! Ha en god uke alle sammen! Ps: kan jeg ta Otrivin (nesespray) nå som jeg er gravid, eller var ikke det helt bra?
habibti91 Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 jeg har også termin 23 januar men har i disse dager hatt masse vonde kynnere eller modningsrier gleder meg til å bli ferdig og kvitt disse plagene.ryggen min er helt ødelagt ,hodepine hver dag,gulper som en nyfødt hver kveld/natt og lite søvn men verdt det for å se lillegull tilslutt.
januarbaby012 Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er også januar mamma har termin en 13 januar og formen er ikke verst, koser meg mye, med gru-gleder meg til fødselen. aner ikke åsen begynner fødselen og hvor lenge varer, håper på en enkel og grei fødsel
pinky82 Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Vil egentlig ikke ha Desember barn, men jeg er født på Julaften og det var en som var helt sikker på at jeg og skulle få han på julaften. Og mannen min sin oldefar er født på julaften. Så blir ikke overrasket om det blir ett julebarn Men har seriøst ingen energi! Blir sliten av å reise meg opp å sofaen. Flere som ikke har noe energi?? Har så lyst til å gjøre alt mulig, men kroppen bare nekter.
habibti91 Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er som deg uten energi ja. helt sofa vrak jeg nå,føler det er helt tiltak å ordne seg og gå ut,spess nå som det er så sykt glatt ute.Tørr ikke farte så mye rundt nå
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Januarfrøken her og termin den 29, så har liten tro på at han kommer før nyttår, men man vet aldri Det jeg gleder meg mest til nå for tiden er at hodet skal feste seg, og at han forhåpentligvis synker litt ned i bekkenet. Han er veldig glad i å dytte rompa si opp i ribbeina på meg, noe som ikke mor blir like glad for Kjenner meg igjen i mye av det dere andre skriver, med at man blir mye fortere sliten nå, føler jeg blir andpusten av den minste ting. Samtidig som jeg har en helt forferdelig halsbrann -.- Men, får bare være med godt mot å holde ut jula, så får han komme når han vil etter nyttår
Lilleprins_6/2-12 Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Januarfrøken her og termin den 29, så har liten tro på at han kommer før nyttår, men man vet aldri Det jeg gleder meg mest til nå for tiden er at hodet skal feste seg, og at han forhåpentligvis synker litt ned i bekkenet. Han er veldig glad i å dytte rompa si opp i ribbeina på meg, noe som ikke mor blir like glad for Kjenner meg igjen i mye av det dere andre skriver, med at man blir mye fortere sliten nå, føler jeg blir andpusten av den minste ting. Samtidig som jeg har en helt forferdelig halsbrann -.- Men, får bare være med godt mot å holde ut jula, så får han komme når han vil etter nyttår
<3 januar 2012 <3 Skrevet 12. desember 2011 #16 Skrevet 12. desember 2011 Hei alle i hopa:) Venter en januargutt her! Jeg vil helst ikke ha beibi på denne siden av året, nå som det er så sent på året, men vil han ut så kommer han vel ut:) Jeg har termin 12. januar og jeg er egentlig der at jeg tror ikke han kommer noe før termin:) Jeg har en del kynnere, men ellers går det egentlig ganske bra:) Jobber i butikk og har noen dager igjen, folk handler til jul, jeg står å hjelper kunder og pakker inn varer hele dagen:) Har 6 timers vakter, men merker at det begynner å bli litt vondt i ryggen av å ikke få sitte på rompa noe på hele vakta:) Har heller ikke samvittighet til å bare si: Jeg må hvile litt jeg nå... Når det er masse kø og folk som stresser osv! MEN det er ikke mange dagene igjen:) Jeg har 7 vakter igjen, og håper for all del at bekken og ryggen tåler det siste:) Etter det kan jeg jo slappe mer av igjen! Ellers er jeg heller ikke helt klar til han skal komme på utstyrsfronten:)! Må handle litt mer klær og bestille litt mer utstyr på nettet:)! (tenkte jeg skulle få gjort litt nå i kveld!) Må kjøpe bleier, gulpefiller, såper, oljer og kremer å sånn også!! Så jeg håper han holder seg inne til over nyttår:) Jeg har jo permisjon fra uka igjen og mannen har fri i romjula så vi tenkte vi skulle ordne det siste da! Og da passer det jo litt dårlig med fødsel akkurat da:)! Satser på at han trives i magen og blir til over nyttår, men vil han ut som sagt, så får jeg vel ikke akkurat gjort noe med det! hehe.... Masse lykke til damer/jenter:)! Vi som skal ha i januar har uansett ikke lenge igjen:) Selvom man har vondter og alle begynner sikkert bli litt lei og veldig lystne på å se de små
sjarmtrollet78 Skrevet 12. desember 2011 #17 Skrevet 12. desember 2011 Hei og hopp dere!! Her er også januar baby. Har termin 30 januar, men håper at han komme litt før. Jeg vet han er stor og håper han er klar for verden litt før terminen. Kjenner det er tungt å gå når man har sååååå stooooooor mage. Blir fort sliten og sliter med kraftig halsbrann noe som jeg har gjot igjennom hele svangerskapet. Sover dårlig om natten og magen er i veien, men gleder meg og ser fram til den lille prinsen kommer til oss... Håper tiden virkelig går fort nå) Grugleder meg også til fødsel.. Lykke til!
Mamma til 3 <3 Skrevet 12. desember 2011 #18 Skrevet 12. desember 2011 Januarbaby her også.Termin 10 januar.Håper på en måte at hun skal holde seg inne til over nyttår hvertfall,men er fryktelig sliten og hatt en tungt svangerskap,så hun kan egentlig bare komme ut akkurat når hun vil for min del=) Fått begge de to andre 2 og 3 uker før termin,så hvis hun er her er like utålmodig så kan det fort bli julebarn:) Alt er i orden på utstyrsfronten så sånn sett er det ikke noe stress:)
klara klegg Skrevet 12. desember 2011 #19 Skrevet 12. desember 2011 Januarbaby her også. Termin 29.Januar. Men regner med at det blir Februarbaby. Gikk 14 dager over termin med forrigemann. Ellers er formen på topp. Heldigvis for har 6 barn fra før som krever sitt.
LilleBaBy i magen<3 Skrevet 12. desember 2011 #20 Skrevet 12. desember 2011 Heisann! Er like spent som dere på om det blir desember eller januar jente jeg får. Jeg har to jenter i januar fra før, og hun siste kom 13 dager før tiden sist, og nå har eg termin 12 januar.... Når rakettene går av kl 24.00 så er startskuddet gått og hun får komme om hun vil. Så håper hun holder seg der inne til da. Er sliten og kjenner det er tungt nå den siste tiden så prøver å sove og slappe av så mye eg kan. Tenker at eg må ta det med ro så mye som mulig så eg ikkje setter igang fødselen ved å stresse, eller presse kroppen for mye rundt jul. Men er ikkje så lett når enn er rastløs i samme slengen ;P
Litenjanuarbaby2012 Skrevet 12. desember 2011 #21 Skrevet 12. desember 2011 Hei. Januarbaby her også. Har termin 17.januar. Ble sykmeldt for 3 uker siden grunnet prematurrier, men nå har det heldigvis roet seg nå som jeg slapper mer av. Ble for mye for kroppen og jobbe på småbarnsavdeling med 12 søte små som trengte sitt... Jeg har vært lite plaget gjennom hele svangerskapet, men nå på slutten merker jeg det. Har en del kynnere og mensmurringer og små tak i ryggen, lite energi og ikke minst halsbrann! hehe.. men så lenge han holder seg inne til 1.januar skal jeg være fornøyd. Er selv født tidlig i januar, og det er bedre å være eldst en yngst i klassen, syns jeg (hadde en vennine som hadde bursdag i romjula, og hun syns ikke det var så morsomt å være yngst). skulle han komme før, så blir jeg glad uansett da:P Alt av utstyr er i hus, og det meste er ferdig vasket, så alt er klart til at han skal komme:D
Prins jan2012 Skrevet 12. desember 2011 #22 Skrevet 12. desember 2011 Januargutt her også - termin 16.januar. Jeg gleder meg såå til å treffe lillegutt. Har hatt et fint svangerskap til nå med lite vondter, men det skal likevel bli godt å treffe prinsen snart. Jeg håper også han holder seg inne over nyttår, men skulle han komme før er han veldig velkommen Første svangerskap, så er vel mest sannsynlig at han holder seg inne en stund til. Lykke til januarmammaer - nå er det ikke lenge igjen :-)
Petuniamor Skrevet 12. desember 2011 #23 Skrevet 12. desember 2011 14. januar her. Formen er sånn passe med mye vonde kynnere, lettere bekkenplager og litt div. som går ut over nattesøvnen. Håper virkelig ikke at stress nå gjør at han kommer før nyttår, men i januar kan han godt få komme før eller til terminen. Gikk over to uker på overtid med førstemann, så det blir vel gjerne litt overtid snarere enn desemberbarn.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 12. desember 2011 #24 Skrevet 12. desember 2011 Har termin 10 jan og er kjent for og vere på overtid. Alle dei 4 har komment på overtid. Sliter med kynner og nedpress. Klarer ikkje å gå tur når kynnene er der heile tiden. Går jeg for lenge kommer nedpresse i tillegg. Når uke 37 er fulgått kan barnet komme. Er dritt lei.
minimaya Skrevet 12. desember 2011 #25 Skrevet 12. desember 2011 Har termin 6.januar. Er ikke lei av å være gravid, og har heldigvis ingen plager *bank i bordet*... Håper jo at han ikke kommer før nyttår, men er driiitlei av at folk sier at jeg må knipe igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå