Gå til innhold

Hva gjør dere med barnebidraget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparer dere det, eller bruker dere det til ting (mat, klær osv) til barnet hver mnd?

Har spart det til nå, men har begynt å jobbe redusert så de hadde kommet godt med til husholdningen.

Bare lurer på hva som er mest vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter litt in på sparekonto, som er øremerket barnet til hun blir stor. Jeg sparer 250,- til henne av min lønn og så tar jeg 250.- av barnebidraget slik at pappa også sparer samme sum til henne.

Resten går inn i husholdningen. Resten er da 600,- Så med mat, strøm, klær, barnehage, sko og alt et barn trenger så har jeg ikke råd til å ikke bruke det, men det er jo det barnebidraget skal gå til - til barnet i hverdagen;)

Skrevet

Her må det gå til mat osv. Har ikke mulighet til å spare det, men når jeg er ferdig med utdannelse nr. 2 kan vi spare den :)

Skrevet

Det går til regninger/mat og utstyr barna trenger.

Meningen er jo at det skal gå til det barna trenger og hjelpe til med de utgiftene ikke spares.

Hadde jeg hatt økonomi til det hadde det blitt spart en del av det ihvertfall men sånn er det ikke her

Skrevet

Har aldri fått ei krone i bidrag.

Skrevet

Far betaler sånn ca hver 4 mnd, så jeg får bidragsforskudd på 1410 kr per mnd og de går i sluket. Når far betaler de 4000 kr han skal en sjelden gang så går de også i sluket.

Skrevet

Dersom du mener barnetrygd så går det med i det store sluket.

Barnebidrag mottar jeg ikke.

Skrevet

da har du et luksusproblem...jeg klare meg ikke i måneden uten det bidraget for å få julene til å gå rundt!!

Skrevet

Jeg gjør som alle andre alenemødre som er velsignet med bidrag. Småen settes bort hos en tilfeldig barnevakt for hele helga, jeg shopper noen lekre partyklær og så bærer det rett ut på byen. Når søndagen kommer, prøver jeg å huske hvor poden er og drar og henter han. Da er hele den store fantastiske summen BF av sin godhet gir oss borte vekk.

Skrevet

hvorfor ikke? Om du er alene med barn så har du vel krav på bidrag. Om far ikke betaler har du krav på bidragsforskudd fra NAV...

Skrevet

hi hi..noen ganger skulle jeg ønske det var lov å freeke ut og gjøre akkurat det der..men men

Skrevet

Det går rett inn i husholdningspengene våre. Om jeg sparer de til å kjøpe klær og andre ting eller å kjøpe de fra min lønning har ingen ting å si, vi legger alle pengene våre i en pott her i huset og bryr oss ikke hva som går til ha. Jeg får ikke så mye i barnebidrag for mine to barn, så de merkes ikke så godt. Det holder ikke for barnehageplass til ett barn engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...