Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Fikk brev fra sykehuset med svaret fra blodprøvene mine. Der står det Rubella = Positiv. Vet at det er røde hunder, det har jeg hatt og er vaksinert mot vet jeg... Må jeg ta ny vaksine nå da eller?
Underveis --> Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Det betyr at du er positiv for antistoffer. Du har hatt det/er vaksinert, og det er bra! Det er slik de vil ha det. Hadde vært verre om du hadde vært negativ. Da har du ikke hatt det/ikke vaksinert, og er dermed utsatt for smitte.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Nei, det betyr at du har antistoffer mot røde hunder i blodet, dvs at vaksinen du har tatt fremdeles er effektiv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Tusen takk dere!! Nå ble jeg lettet....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Jeg var negativ, men har hatt rødehunder men ikke vaksinen... legen sa jeg ikke skulle bry meg, siden jeg hadde hatt rødehunder så ble jeg mest sansynelig ikke positiv med ei vasine. Men fikk beskjed om å ta forholdsregler da jeg gikk gravid
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Det er en bra ting. Jeg fikk ikke positiv på den og da var legen bekymret det betyr at vaksinen ikke lenger funker på meg og jeg trenger ny. Det kan være farlig å få røde hunder i svangerskapet og man kan heller ikke vaksinere mens man er gravid. Jeg fikk to tette og legen likte ikke at jeg gikk på jobb da jeg jobbet i bhg og det derfor var større sjanse å bli utsatt for smitten. Det er heldigvis en sjelden barnesykdom i norge i dag da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå