Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Min mor har i 2 ½ år vært plaget med magen sin. Hun har gått inn og ut av legesenter og sykehus uten at noen har funnet ut hva som feiler henne. I sommer i år kom den knusende beskjeden; kreft i tarmen med spredning til leveren… Hun ble ganske fort operert i tarmen. De fikk bort alt, men de ville ikke fjerne det som satt i leveren. Dette skulle tas med cellegift. Hun begynte på cellegift 7 uker etter operasjonen. Men den tålte hun ikke, noe som resulterte i at tarmen sprakk. Det ble hasteoperasjon, og da de åpnet buken oppdaget de at kreften i tarmen hadde spredd seg mye mer. Etter operasjonen måtte såret på magen gro før hun kunne få cellegift. Dette tok lang tid og leveren ble verre for hver dag som gikk… Nå på torsdag som var, skulle hun endelig få begynne på cellegiften, men da var det for sent. Leveren og resten av kroppen var for dårlig… Og igjen fikk vi en knusende beskjed; hun får ikke begynne på cellegift i det hele tatt… Så nå sitter jeg hjemme og ser på at livet hennes ebber ut… Hun er blitt så utrolig tynn. Hun smiler ikke engang... Det er helt grusomt… Hun har pappa som hun har vært gift med i 35 år, tre døtre, tre svigersønner og 6 barnebarn. Hun skulle jo hatt minst 30 år til sammen med oss… Vet ikke helt hvor jeg vil med dette... Må bare ut med litt tanker og følelser....... :`o(
rosami Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Føler med deg! Det er så vondt å se de nærmeste har det vondt, og ikke kunne ha mulighet til å gjøre noe med det. Gjør det beste ut av den siste tiden dere har sammen, det er det viktigste nå. Vær sammen og vis omtanke til hverandre i den vanskelige tiden. Alle de gode ting du har opplevd sammen med din mor vil aldri bli borte, de vil følge deg som gode minner resten av ditt liv. Trøsteklem fra meg.
Dotten Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Huff så bittert og trist! Jeg føler så absolutt med deg!! Mange gode klemmer. Ta godt vare på denne tiden som er igjen og gjør den best mulig og minnerik for dere alle!!
*Lissi* Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Sender deg en god klem. Søsteren min hadde brystkreft med spredning til blant annet leveren. Kjenner igjen følelsen du sitter med...
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2011 Tusen takk for omtanken... Nå har vi fått beskjed fra legene at det blir en bonus dersom hun får være med å feire jul.... Håper virkelig det... Det blir så trist uten henne tilstede...
Gjest mphs Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Huff så trist. Jeg får klump i maven. Har en onkel som vi heller ikke vet hvor lenge vi får beholde. Også han hadde først kreft i tarmen. Det er så trist:(
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2011 Huff... Føler med deg... Det er så ubeskrivelig trist.......
Gjest Mentha Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Så utrolig leit. Dette er vanvittig vondt og vanskelig. Jeg har en mor med kreft selv. Hun har vært operert to ganger og fått cellegift og laserbehandling flere ganger. Vi vet heller ikke hvor lenge vi får beholde henne, men her snakker vi om år, så vi har litt mer tid. Føler veldig med deg og hele familien din. Som det blir nevnt over her, minnene fra din mor vil du alltid ha med deg, og nå er det viktigste å sørge for å gjøre den siste tiden så god og rolig som mulig for dere alle. Sender deg en god klem!
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2011 Takk for gode ord og varme tanker......
Tobarnsmor:) Skrevet 18. desember 2011 #12 Skrevet 18. desember 2011 Uff! Nå fikk jeg helt vondt inni meg her! Har selv hatt en mor med kreft, og det er ikke gøy! Vondt å se på at du ser personen blir sykere og sykere! Mamma blei veldig glad for all besøk og hjelp hun fikk:) Vi jenter har så masse vi tenker på, og ting vi skal gjøre bestandig! Vær flink å hjelp henne med ting hun trenger hjelp til! Gjør noe sammen bare dere to!
Gjest yrild Skrevet 19. desember 2011 #13 Skrevet 19. desember 2011 Huff... forferdelig trist! Min svigerinne mistet akkurat mammaen sin til kreften og vi sørger hele familien... Sender deg gode tanker og masse kraft!
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2012 Kan meddele at mamma desverre tapte kampen mot kreften. Hun sovnet stille inn, med sine tre døtre ved sin side, 22.desember... Høyt elsket, dypt savnet......
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 Kondolerer Det var veldig trist å høre. Varm klemmer til deg HI. Hilsen en som vet hvordan det er å miste en forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå